Kiemelkedő teljesítmény a magyar csapatoktól a Shell Eco-marathon Europe 2011 versenyen.
Négy magyar csapat tudott végül versenyezni a németországi Lausitzban az EuroSpeedway pályán május 26. és 28. között a Shell Eco-marathon versenyen. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata új rekordot állított fel már az első versenynapon, egyetlen liter üzemanyaggal 2277 kilométert sikerült teljesíteni, negyedikként végeztek a legjobb magyar eredménnyel a benzines Prototípus mezőnyben, összesítettben ötödikek. A Kandó-Electric középiskolás csapata javított pénteki eredményén, 371 km/kWh teljesítménnyel a Prototípus Plug-in kategória hatodik helyezettjei. A győri SZEnergy Team a szombati versenynapon az elsők között ment ki a pályára versenyezni, a napelemes UrbanConcept kategóriában csak egy német csapatnak volt értékelhető eredménye. A Team Orca Pécsről végül sikeresen elindult, három nap megfeszített munka után. Az SAP Racing Team Budapestről azonban a rendkívüli erőfeszítések és a több hónapnyi felkészülés ellenére sem tudott indulni motorhiba miatt. A versenyen nem csak üzemanyag-kategóriánként lehet nyerni, a versenyzők indulhatnak több pályán kívüli megmérettetésen, például a legjobb dizájn, a legjobb kommunikációs munkát végző, vagy a legösszetartóbb csapat is nyerhet értékes díjakat. A Kecskeméti Főiskola elnyerte az SKF Dizájn-díjat Prototípus kategóriában, míg a győri SZEnergy Team a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat vehette át („Perseverance in the face of adversity” díj), hiszen három napig éjjel-nappal dolgoztak, hogy az autó megfelelő műszaki állapotban kerüljön a gépátvételhez.
„A negyedik futamunkon sajnos balesetet szenvedtünk a pályán, ezért a javítást követően lehetőséget kaptunk még egy futamra. Az utolsó próbálkozásnál azonban a korábbi baleset következtében elromlott a szervokormány, az autó felborult. Személyi sérülés szerencsére nem történt” – mondta Bagány Mihály, a kecskeméti GAMF csapat felkészítő tanára. „Nagyon büszkék vagyunk a teljesítményünkre, hiszen a célunk az volt, hogy teljesítsük az előírt távot, de sosem gondoltuk volna, hogy hatodik helyen végzünk. Biztosan itt leszünk jövőre is” – mondta Dankó Zoltán, a Kandó-Electric középiskolás csapat menedzsere. „Éjjel-nappal dolgoztunk az autón, végül az utolsó napon ki tudtunk menni versenyezni, de az idő nem volt elég napsütéses. Sajnos nem tudtuk elérni az optimális sebességet” – mondta Szauter Ferenc a SZEnergy csapatból.
„Az utolsó pillanatban kaptuk kölcsön az egyik lengyel csapattól azt a motort, aminek a segítségével végül elindulhattunk szombaton. Nagyon jó munkát végzett a csapat!” – mondta Makida László, a Team Orca csapatmenedzsere. A Shell Eco-marathon Europe 2012-ben új helyszínre költözik. A németországi EuroSpeedway Lausitzon eltöltött három év után jövőre Rotterdamban, Hollandiában rendezik meg a versenyt; a megmérettetés így új közönséghez is eljut. A szervezők remélik, hogy a Shell Eco-marathon jó hangulata továbbra is megmarad a rotterdami városi környezetben. További részletek az új helyszínnel kapcsolatban nemsokára várhatók.