Az kiderült, hogy a Smart autó nem lett a világ legbiztonságosabb, legjobban összeszerelt és legjobb fogyasztású autója. Adódik a kérdés, hogy miért akar egy autókészítő, név szerint Daimler, betörni az elektromos bicikli piacra? A válasz egyszerű. Mert menő.
Daimler hazai piacán, Németországban, 2010-ben 200.000 darab elektromos biciklit adtak el, ami elég nagy emelkedés a 2007-es 70.000 darabhoz képest. Európa szerte megnövekedett az elektromos biciklik eladása. 2007-ben 200.000 darabot, 2009-ben 500.000 darabot, míg 2010-ben 700.000 darabot adtak el. Szóval üdv a klubban Smart. Az autógyártó elég okos volt ahhoz, hogy partnernek egy elektromos biciklikre specializálódott céget, a Gracet válassza. Tehát van esély rá, hogy a Smart E-Bike jól fog kinézni, jó teljesítményre lesz képes, és nem lesz totális bukás. Egy 250 wattos elektromos motor látja el a biciklit energiával, emellé pedig egy lítium-ion akkumulátort is építettek extra energiaforrásként. Az első és hátsó fékrendszer tölti újra energiával az akkumulátort, ami az USB csatlakozó segítségével még telefon töltésre is használható. A kis Smart bicikli árusítását 2012 elején kezdik meg Európában és Amerikában. Az áráról egyenlőre nincs információnk.