Újabb Euro6-os biodízelt mutatott be a Scania

Az észak-európai gyártók sok energiát fektetnek az alternatív üzemanyaggal működő motorok fejlesztésébe.

Skandináviában kelteje van ezeknek, egyrészt mivel megfelelő infrastruktúrával rendelkeznek arra felé – legyen szó akár biodízel vagy etanol tankolásáról – másrészt pedig bizonyított tény, hogy az ilyen típusú erőforrások károsanyag-kibocsátása jóval alacsonyabb. Ennek következtében viszonylag magas darabszámú járművet tudnak értékesíteni.

A Scania élen jár a környezetbarát megoldások terén, elsők voltak, akik piacra dobták a saját Euro6-os motorjukat, majd szintén az elsők voltak, akik az Euro6-os normáknak megfelelő biodízellel jelentkeztek. Még tavaly év végén mutatták be 9 literes blokkjukat, mely képes 100% biodízel üzemanyaggal működni, most pedig itt a nagyobb, 13 literes változat is. A sorhatos motor 450 és 490 LE-s teljesítményekkel kérhető, a kipufogógáz tisztaságáról pedig a már jól ismert SCR és EGR technológiák gondoskodnak. A gyengébbik erőforrás 2350 Nm nyomaték leadására képes 1000 ford./perc-nél, az erősebbiknél ezek az adat 2550 Nm, melyet 1000–1300 közötti főtengelyfordulaton ad le. A svéd gyártó kifejezetten büszke a motorra, mivel sikerült megoldaniuk, hogy biodízel használat mellett se csökkenjen jelentősen az erő, hiszen a biodízel energiatartalma alacsonyabb a hagyományos gázolajénál, így értelemszerűen a motor is gyengül kissé. A Scania mérnökeinek azonban sikerült ezt a csökkenést 8%-os szinten tartaniuk. Valamelyest a fogyasztás is megugrik, a Scania információi szerint tisztán biodízelt tankolva kb. 10%-al nő mind az üzemanyag, mind az AdBlue felhasználás, cserébe azonban az új erőforrás 80%-al kevesebb CO2-t termel.

forrás: kamionhirek.hu

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.