A norvég elektromosautó-gyártó Think bejelentette, hogy visszatér az üzleti életbe, miután a bíróság jóváhagyta a cég adósságrendezési tervét.

Újraindul a Think gyártása a válság ellenére

A norvég elektromosautó-gyártó Think bejelentette, hogy visszatér az üzleti életbe, miután a bíróság jóváhagyta a cég adósságrendezési tervét.

A csőd szélén álló vállalat, mely a gyártással is leállt, bírósági védelmet kért és 29millió fontra biztosította magát. A cég képviselője közölte, az év végére teljes egészében elkészül az új Think City modellje.

A szervezet mögött olyan befektetői csoport áll, mint az amerikai lítium-ion akkumulátor specialista Ener1 és a finn Valmet Automotive – mindkettő kulcsszerepet játszik a vállalat szerkezeti átalakításában.

A megállapodás részeként a Think együttműködik az Ener1 leányvállalatával, az EnerDel-lel, és abban is megegyeztek, hogy a gyártási műveletek a Valmet finnországi üzemében zajlanak majd. Többek között itt szerelik össze a Fisker hibridjét, a Karma-t, valamint a Porsche Boxster-t és a Porsche Cayman-t is. A Fisker szintén Ener1 akkumulátorokat használ a járműveiben.

Think

Richard Canny, a Think vezérigazgatója rendkívül magabiztos a cég sikerét illetőleg.
Az új Think City – melynek végsebessége 100 km/h – Európában és az Államokban kerül forgalomba 2010 őszén.

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.