Uniós szinten is “bőkezű” a magyar elektromosautó-vásárlási támogatás

Európai uniós szinten is bőkezűnek tartja az elektromosautó-vásárlás magyar támogatást Várkonyi Gábor autóipari szakújságíró.

A szakértő szombaton az M1 aktuális csatornán emlékeztetett, hogy Magyarországon a támogatás sávos beosztású, a kisebb elektromos autók után maximum 2,5 millió forintos támogatást ad az állam. A koronavírus-járvány miatt 20 millióval kevesebb autóeladással számolnak a gyártók a világpiacon. Az autóipari cégek emiatt gyárbezárások, komoly leépítések nélkül nem élik túl a következő éveket, a kormányok ezért vásárlást támogató módszerekkel próbálják stabilizálni a gyártók helyzetét – mondta. Hozzátette: a gyártóknak fontos, hogy a kis elektromos autókból minél többet adjanak el, mert ezekkel viszik le a flotta szén-dioxid-kibocsátását, így elkerülhetik, hogy az EU-nak milliárdokat kelljen fizetniük a kvóta túllépése miatt.

Ajánlott tartalom

A Mol elindította a termelést a régió legnagyobb kapacitású zöldhidrogén-üzemében

A Mol százhalombattai finomítójában megkezdte a termelést Kelet-Közép-Európa eddigi legnagyobb, 10 megawatt kapacitású zöldhidrogén-üzeme, a létesítmény évente 1600 tonna tiszta, karbonsemleges zöld hidrogént állít itt elő, amelyet az üzemanyaggyártás során használnak fel - tájékoztatta a vállalat szerdán az MTI-t.