Ha más nem, az egymástól különböző előírások miatt már szinte biztos, hogy nem egyeznek majd az itteni autók, mint a tengerentúliak, ám a Teslánál leleplezett töltési teljesítménybeli különbségre senki sem számított. Több európai tulajdonos is arra panaszkodott az InsideEVs szaklapnak, hogy valami nem stimmel, hiszen a hirdetett 150 kW-os töltési teljesítmény helyett legfeljebb 120 kW-tal töltenek a gyártó saját hálózatáról, a Superchargerről. Fellelhető minta nélkül érkeznek a bejelentések, hiszen lehet szó akár egy 2018-as Model S-ről, ’19-es Model 3 Performance-ról vagy idei Model X-ről, mindhárom Teslánál volt, aki a lassabb töltéssel szenved. Országokra szintén nem tudnánk szűkíteni a problémát, hisz gyakorlatilag Nyugat-Európa minden részéről érkeztek panaszok a töltésre, írta a teslasok.hu.
Egy Model S esetében a tulaj elmondta, hogy korábban érezhetően gyorsabban töltött a Teslája, hiszen egy megálló a Superchargernél általánan 15-20 percet vett igénybe, míg mostanában inkább 35 és 45 perc között van az az idő, amíg a töltőnél várakozik. A maximum 120 kW-os töltési csúcs mellett ugyanis arra is panaszkodnak a tulajok, hogy a rendszer hamarabb is kezdi visszaejteni a töltés teljesítményét, ami miatt még lassabban gyarapodnak a százalékok a Tesla kijelzőjén.
Más tulajdonosok leírták, hogy tapasztalataik szerint mindegy, hogy ők az egyetlenek, akik a töltőállomáson állnak, vagy zsúfoltabb a Supercharger, az autójuk semmiképp sem fog 120 kW-nál nagyobb teljesítménnyel tölteni. Lehet a hőmérséklet 25ºC vagy 32ºC, ez sem befolyásoló tényező. Ha egy Tesla egyszer 120 kW alá szorul, az a tapasztalatok alapján ott is marad. Kíváncsian várjuk, hogy a Tesla reagál-e az InsideEVs szakoldal megkeresésére a problémával kapcsolatban, ám számíthatunk rá, hogy az amerikai autógyártó ezúttal sem válaszol a médiának.