Városi jármű lehet a díjnyertes debreceni elektromobil

Több díjat is nyert a Debreceni Egyetem Műszaki Kar (DEMK) csapatának elektromobilja a hétvégén Győrben megrendezett VI. Széchenyi Futamon; Husi Géza dékánhelyettes szerint az egyetemi fejlesztőcsapat már csak egy lépésre van attól, hogy városi közlekedésre alkalmas, alternatív meghajtású járművet hozzon létre.

Fekete-Szűcs Dániel, a kar oktatója, a jármű főkonstruktőre arról számolt be, hogy több mint 54 kilométert tett meg és minden versenyzőt maga mögé utasított a csapatuk által tervezett, Gerundium nevű elektromos autó az alternatív hajtású járművek versenyén. A csaknem 77 kilométeres óránkénti végsebességű autó akkumulátorai a fokozott igénybevétel ellenére sem merültek le, az autó elektronikája az esős időben is tökéletesen működött, ráadásul ezt a kimagasló teljesítményt a legenergiatakarékosabban valósította meg a debreceniek találmánya – tette hozzá.
    A Debreceni Egyetem elektromos gázpedállal rendelkező, számítógép által vezérelt autója a jelenlegi óránkénti maximum 80 kilométeres sebességet 60-70 méteren éri el, de a szoftver módosításával ennél magasabb végsebességre is képes lehet. A versenyautó kategóriájának első helye mellett a Gerundium nyerte az Audi Progressivity díjat, amely a szakmailag legkifinomultabb, leginnovatívabb és teljesítmény szempontjából a legerősebb autónak adható, továbbá a DE High Voltage a 45 nevezett közül a leginnovatívabb csapat díját is kiérdemelte – ismertette a részleteket Fekete-Szűcs Dániel.

 
A díjjal együtt az autógyár 4000 eurót adott a jármű továbbfejlesztésére – fűzte hozzá, megjegyezve: “az autó hajtástechnikáját tekintve azt lehet mondani, hogy 2011. május 1. óta az elektromos autók területén az egyenáramú motorok alkalmazása elavulttá vált, most már a váltóáramú hajtás mikroszámítógépes frekvenciaváltóval szabályozva tekinthető korszerűnek, ami a Debreceni Egyetem Műszaki Karának fejlesztése”. Husi Géza dékánhelyettes szerint “ez az autó összességében már annyiba került, mint egy középkategóriás autó szalonára, viszont az a tudás nem megfizethető, amit a hallgatók és az oktatók a tervezés és megvalósítás során szereztek. Nem véletlen, hogy immár az Audi is támogatja a munkánkat, egy lépésre vagyunk attól, hogy városi, egy embernek alkalmas közlekedési eszközt fejlesszünk”. A DE High Voltage csapat tagjai: Vincze Ferenc József, Dusnoki Manó, Boros Máté, Király István, Fülöp Ádám, Tarapcsák János (hallgatók), Fekete-Szűcs Dániel, Vitéz Attila, Darai Gyula, Székács István, Husi Géza (oktatók).

Ajánlott tartalom

Magyarország a BYD-beruházással diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját

A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD magyarországi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.