A palackozott vizek hatalmas mennyiségű hulladékot generálnak, mellyel szemben ki-ki másképp veszi fel a harcot. Velence városa nagyszabású kampányba kezdett az önkormányzat csapvizét népszerűsítve.
A palackozott vizek fogyasztásában az olaszok a listavezetők, egy emberre 151 liter jut évente. A műanyagpalackok semlegesítése az ország minden településének fontos feladata. Velencének a régió többi városánál nagyobb problémát okozott a műanyagpalackok újrahasznosítása. Mivel kiesik a hulladékszállítás kiépített közúti infrastruktúrájából, négyszer annyi pénz költött az elszállításra és az újrahasznosításra, mint más városok.
A kiadáscsökkentés szükségessége és az a tény, hogy az önkormányzati víz ugyanonnan ered, mint a népszerű San Benedetto vizei adták az ötletet a csapvíz reklámjához. A logó megalkotásához az Acqua Veritas, a valódi víz szlogen adta a kiinduló pontot, melyre a marketingkampány is épült, a polgármester közreműködésével. A háztartások még egy stílusos vizeskancsót is kapnak a kampány részeként. A reklámnak, a felvilágosító előadásoknak és az állami oktatásnak köszönhetően egy év alatt 10%-kal csökkent a vizespalackokból származó műanyaghulladékok mennyisége, és ugyanennyivel nőtt a csapvizet rendszeresen fogyasztók száma is.
A kampány kidolgozásában aktívan részt vevő Riccardo Seccarello egyszerűen és velősen foglalata össze álláspontját:
„a csapvízhez nem igényel palackozást, gyakran szigorúbb minőségi ellenőrzéseken esik át, mint a palackozott vizek. Ráadásul olcsó és nem kell betérni semmilyen üzletbe megvenni”.