Venturi VBB-3: végsebessége 600 km/h

A VBB-3-at úgy emlegetik, hogy a valaha épített legerősebb elektromos autó, bár inkább szárnyaszegett vadászrepülőre emlékeztet, mint közúti járműre. Az Ohiói Állami Egyetem segítségével kifejlesztett szivarforma gépet két nagyteljesítményű villanymotor hajtja, amelyek összesen 3000 lóerő és 2800 Nm csúcsnyomaték kifejtésére képesek. A táplálásukról egy igen nagy villamos teherbírású, 2000 cellából álló lítium-vasfoszfát akkumulátor gondoskodik. Eredetileg úgy tervezték, hogy már korábban tesztelik a járművet a Bonneville Sóstó medrében, de az FIA törölte a rekordautók számára szervezett rendezvényt a kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt. Így a Wendover repülőtéren tartották a bemutatót, ahová a monacói uralkodópárt is meghívták. Azt nem tudni, hogy itt a ceremónia után kipróbálják-e, hogy mire képes az amperszagú csoda, de a tervezők célja az, hogy 600 km/h-ra emeljék az elektromos közúti járművek szárazföldi sebességi rekordját, írja a totalcar.hu.

Ajánlott tartalom

Jobban bízunk a sofőrökben? Önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták a kutatók

Váratlan helyzetekben vizsgálták az önvezető autók utasainak reakcióit a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói együttműködve a HUN-REN és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereivel. Az eredményeikről a Nature-ben megjelent cikkükben számoltak be.