Vezeték nélküli elektromos autó töltés vol. 2.

A Nissan LEAF bemutatásáról és az azt körítő hétvégéről már több cikket is írtunk, legutóbb az okostelefon-kapcsolat került terítékre.

A vezeték nélküli töltés elképzeléséről már korábban sajtóközleményt tett közzé a Nissan, a bemutatón az is kiderült, hogyan is képzelik ezt pontosan. A rendszer az elektromágneses indukción alapul- amikor a két tekercs, egyik a kijelölt parkolóhelyen, másik az autó alvázán elhelyezve, megfelelő közelségbe kerülnek, beindul a folyamat, mely feltölti az akkumulátort. Pár másodperc, míg a primer és szekunder tekercs „felismeri” egymást, majd meg is kezdődik a töltés. Az akkumulátor teljes töltéséhez ily módon három óra szükséges. A Nissan mérnökei szerint az indukciós töltés ugyanolyan, ha nem hatékonyabb, mint a hálózati csatlakoztatás, ráadásul egyszerűbb és olcsóbb.

A rendszer kereskedelmi bevezetéséről még nincsenek információk, a vezetés közbeni töltés elképzelése pedig az ötlet szintjén tart.

A kiállított bemutató és a hozzá mellékelt magyarázatról a képeket már közzétették a világhálón, valamint a gyártó hivatalos közleményét is, miszerint „a rendszer lehetővé teszi a töltést pusztán azáltal, hogy a megfelelő helyen parkolunk, hasonlóan, mint ahogy egy elektromos fogkefét vagy borotvát feltöltünk. A vezeték nélküli, indukciós töltést több helyszínen is teszteltünk, köztük Yukarigaoka, Sakai, Oszaka és Nara városaiban, s mindenhol sikerrel”.

Ajánlott tartalom

Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt

Az ABB E-mobility világszerte több mint egymillió elektromosjármű-töltőt értékesített váltó- és egyenáramú töltőportfóliójából.