Villanyautókra vált a ralikrossz-világbajnokság

Egyértelműen az elektromos hajtás jelenti az autózás, és így az autóversenyzés jövőjét is.

A Forma-E kocsija épp a 2018-19-es szezonnal lép majd szintet, a héten bemutatták a MotoGP-t kísérő elektromos világkupa motorját, de lesz a Forma-E betétsorozataként elektromos túraautó-kupa is Jaguarokkal. Most pedig biztossá vált – legalábbis az Autosport értesülései alapján –, hogy 2020-tól a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik szakágának világbajnoksága, a ralikrossz-vb teljesen elektromos kategóriává válik. Ráadásul a legmagasabb osztályt, a Supercars besorolást cserélik le elektromos hajtásra, ami jelzi, hogy az FIA is ebbe az irányba szeretné tolni a jövőben a fejlesztéseket. Az FIA a következő hetekben hirdeti meg a pályázatot az elektromos ralikrosszkocsik építésére, az akkumulátorokat külön tenderen versenyeztetik majd meg. Az Autosport úgy tudja, az elektromos autók kicsit szélesebbek lesznek a mostaniaknál, és a hátsó aerodinamikai elemek is nagyobbak lehetnek. Az elektromos hajtásra váltással a mostani Supercars-kocsik sem tűnnek el, az FIA szeretné mindkét vonalat életben tartani, írta az index.hu.

Ajánlott tartalom

Újra lehet pályázni az elektromos kerékpárok vásárlásának támogatására

Hétfőtől negyedik alkalommal nyílik meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elektromobilitást ösztönző pályázata, amely eddig már több mint 2200 elektromos kerékpár kedvezményes megvásárlását segítette, hozzájárulva ezzel a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben meghatározott célok eléréséhez - jelentette be Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár az ITM vasárnap az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint.