Elektromos hajtásláncot kaphat a Bentley Mulsanne. Az angol gyártó azért kényszerülhet erre a lépésre, mert a jövőben is meg kell felelniük az egyre szigorodó, flottaszintű emissziós előírásoknak.

Villanyra vált a Bentley is?

Elektromos hajtásláncot kaphat a Bentley Mulsanne. Az angol gyártó azért kényszerülhet erre a lépésre, mert a jövőben is meg kell felelniük az egyre szigorodó, flottaszintű emissziós előírásoknak.

Erről Hans Holzgartner, a márka termék- és marketingmenedzsere beszélt a brit Autocarnak. A Mulsanne alapkivitelét jelenleg 6752 köbcentis, kétturbós V8-assal szerelik, amely 512 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 1020 newtonméter. Ezt nyilvánvalóan nem kis kihívás lesz elektromos megoldással kiváltani. Nem is beszélve a Mulsanne Speedről, ahol ugyanez a motor 537 lóerőt és 1100 newtonmétert tud.

Holzgartner hozzátette: nem vetik el teljesen a hibrid megoldásokat sem, azonban ahhoz, hogy például a világ legnagyobb piacának számító Kína városaiba bejussanak, a teljesen elektromos hajtáslánc lenne a legmegfelelőbb. De nemcsak a Távol-Keleten, hanem Európában is ez lehet a jövő iránya.

A szakember arról is beszélt, hogy egy Mulsanne-stílusú nagy szedán karakteréhez sokkal jobban illik a villanyhajtás, mint akár egy sportkocsiéhoz. A nehéz akkucsomag ugyanis a sportos autóknál agyoncsaphatja az élményt, felboríthatja a súlyelosztást, de a luxus-szedánoknál más a helyzet. Ott minden a nyomatékról szól, valamint a kényelemről, komfortról. Ez pedig sokkal inkább összeegyeztethető az elektromos meghajtással.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Nagysebességű oválpálya-elemet építenek a ZalaZONE járműipari tesztpályán

Várhatóan 2025 tavaszára készül el teljes egészében a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó ZalaZONE járműipari tesztpálya új része, a nagy sebességű oválpálya-elem (High-Speed Oval), amelyen 250 km/h sebességig terjedő teszteket tudnak majd végezni a szakemberek.