Volkswagen-Elia együttműködés az elektromos autók hálózati áramtárolóként való használatára

Az együttműködés célja a “kétirányú töltés” technológiájának fejlesztése, népszerűsítése és kereskedelmi bevezetése. A kétirányú töltés technológiájával az elektromos autók és az elektromos áramellátó hálózat között mindkét irányban lehet majd energiát cserélni. Energiabőség idején a lakásokban telepített akkumulátorok, az úgynevezett “wallboxok” és az elektromos autók egyaránt szolgálhatnak elektromos energia tárolójaként, amit ellátási hiány, például a napenergia és a szélenergia hiánya esetén visszatáplálhatnak az elektromos hálózatba. Az elektromos autók tulajdonosai pedig bevételre tehetnek szert a hálózatba visszatáplált elektromos áram után, illetve energiabőség idején kedvezményes áron tölthetik fel az akkumulátorokat.

 A kétirányú töltés kereskedelmi bevezetése még “a jövő zenéje” ugyan, de a Volkswagen tájékoztatása szerint az ID modellcsalád járművei már rendelkeznek a szükséges technológiával, amit szoftverfrissítéssel lehet majd aktiválni. A Volkswagen nem hozta nyilvánosságra az együttműködés pénzügyi részleteit. Az Elia az 50Hertz hálózati szolgáltató leányvállalatán keresztül ismert Németországban.

 

mti

Ajánlott tartalom

A Tesla idei első kéthavi eladásai 40,1 százalékkal estek Európában

Az elmúlt két hónapban erőteljesen csökkentek a Tesla elektromos járműeladásai az európai piacon (beleértve az EU-t, az EFTÁ-t és az Egyesült Királyságot).