Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

Az eddigi legerősebb Golf kombi után most bemutatkozott a legtisztább üzemű is: a Volkswagen Golf SportWagen HyMotion villanymotorját fedélzeti üzemanyagcella látja el elektromos árammal.

Lehet, hogy a Toyota, a Hyundai, a Honda viszik a prímet a hidrogén-üzemanyagcellás technológiák terén, de valójában a német gyártók sincsenek lemaradva: a Mercedes, az Opel mellett a Volkswagen is kifejlesztette már ilyen rendszereit, amelyeket most a Golf Variant (Észak-Amerikában Golf SportWagen) fedélzetén tártak a nagyérdemű elé.

A Golf FCV adu ásza az MQB padlólemez, amelyet eleve felkészítettek minden lehetséges hajtási módozat, így a hidrogén-üzemanyagcella befogadására is. Ennek köszönhetően a lítiumion-akkuk elférnek az üzemanyag-tartály helyén, a hidrogéntartályok pedig az ülések alatt, illetve a csomagtér padlójában (nem alatta), így a csomag- és az utastér kapacitása nem csorbul.

A lítiumion-akkuknak itt nincs más szerepük, mint a regeneratív fékrendszer által megtermelt áramot tárolni, illetve besegíteni az üzemanyagcellának az indításkor, illetve gyorsítás során – amikor minden üzemel, 100 kW, azaz 136 LE a teljes rendszerteljesítmény. Az akkuk, akárcsak a villanymotor, az elektromos Golfból került át a HyMotion modellbe.

A motortérben kapott helyet a frissen kifejlesztett, egysebességű, kétfázisú erőátviteli rendszer, valamint maga az üzemanyagcella-köteg, a hozzá tartozó hűtőrendszerrel és egy turbófeltöltővel. Utóbbi ugyanazt csinálja, mint egy normál belsőégésű motorban: a működéshez szükséges friss levegőt szállítja az üzemanyagcellához.

A vezérlő elektronika a padlóalagútban kapott helyet; itt alakítják át az üzemanyagcella nagyfeszültségű egyenáramát a meghajtáshoz szükséges, háromfázisú váltóárammá, illetve 12 voltos egyenárammá, amelyről a normál fedélzeti fogyasztókat táplálják.

http://www.vezess.hu/

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.