A Wizz Air kitiltaná a business osztályt Európából

A business osztályú ülések rövidtávú járatokról való kitiltására szólította fel a hagyományos légitársaságokat a magyar kötődésű Wizz Air ultrafapados légitársaság.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a légitársaság azt írta, a business class-on utazóknak kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy „archaikus és pazarló” modellt tart életben az iparág. A Wizz Air szerint iparági problémáról van szó, ami iparági megoldást kíván. A légitársaságoknak ezért el kell kötelezniük magukat az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében a business class osztályok teljes betiltása mellett. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közleményben úgy fogalmazott: a Wizz Air elkötelezett a fenntartható légiközlekedés mellett, ezért arra szólítják fel a versenytársaikat, hogy felelősen alakítsák ki üzleti modelljüket, és fejezzék be az üres székek reptetését a rövidtávú útvonalakon. A diszkont légitársaság közleményében aláhúzta: versenytársai közül a legalacsonyabb, 57,1 gramm/utaskilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik, amelyet a gépek fedélzetének hatékony kialakítása, illetve a 95 százalékos ülőhely kihasználás tesz lehetővé.

A légitársaság kötelezettséget vállalta arra, hogy a következő tíz évben további 30 százalékkal csökkenti az utaskilométerenkénti emissziós értéket, és erre szólítja fel a többi légitársaságot is. A hagyományos légitársaságok európai ráhordó hálózatában a business osztály kialakítása a hosszútávú járatokkal szemben nem különbözik jelentősen: egy sorban kétszer három ülés található, de az üzleti osztályon a középső üléseket kényelmi szempontok miatt nem értékesítik. Ezekre az üres ülésekre utalt Váradi József.

Ajánlott tartalom

Szarajevó Európa legszennyezettebb városa lett, rendkívüli intézkedéseket vezettek be

Ideiglenes korlátozó intézkedéseket vezettek be Szarajevóban a légszennyezettség miatt.