A Széchenyi Futam járművei és koncepcióautók a Hungexpon.

Zéró emissziós járművek, egy hét múlva a RENEXPO-n

A Széchenyi Futam járművei és koncepcióautók a Hungexpon.

A 2010. május 27-29. között nyitva tartó RENEXPO-n megtekinthetők lesznek a Széchenyi Futamon, az alternatív hajtású járművek idei nemzetközi versenyén részt vett járművek háromféle meghajtási elvet alkalmazó, versenykörülmények között igen eredményes magyar képviselői.

A RENEXPO szervezői a kiállítási területére ingyenes belépést kínálnak a diákigazolvánnyal érkezőknek pénteken és szombaton. A szervezők célja, hogy a kiállítás a fiatal fejlesztők számára is hídként funkcionáljon, és egyúttal minél több olyan diákot vonzzon, akik nyitottak a megújuló energiák gyakorlati alkalmazása és a műszaki innováció iránt.

A 2010. május 27-én, 100 kiállítóval megnyitó RENEXPO a megújulóenergia-ipar vívmányai mellett teret nyújt hazai fejlesztésű alternatív koncepcióautók, illetve egyes piaci modellek bemutatására is. Az alternatív meghajtású autók bemutatója részét képezi a nemzetközi DYNAMO EFFEKT kampánynak, amely a megújuló energiák használatán, a környezetvédelmen kívül a jövő ésszerű közlekedésének kérdéseit is előtérbe helyezi.

Ingyen belépés diákigazolvánnyal pénteken és szombaton

A REECO, a RENEXPO szervezője a diákigazolvánnyal érkezőknek pénteken és szombaton ingyenes belépést kínál a kiállítási területre. Varga István, a REECO vezetője szerint fontos, hogy a kiállításon találkozzanak azok az innovatív megközelítésű, fiatalok, akik érdeklődnek a megújuló energiatermelés vívmányai, a zöld járműtechnikai fejlesztések és a fenntartható fejlődés iránt. „Elkötelezettek vagyunk a fiatalok megújuló energiához kapcsolódó tudásának megosztása és piacosítása iránt, ezért nemcsak abban bízunk, hogy fogadtatásuk kedvező lesz, hanem abban is, hogy a fejlesztők közelebb kerülnek tapasztalataik forintban is kifejezhető hasznosításához – továbbá olyan megoldások kifejlesztéséhez, amelyekkel az utcai autókban is találkozhatunk majd” – fejtette ki Varga István, a REECO Kft. vezetője.

Innovatív járművek, háromféle meghajtással

A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A jövő héten csütörtöktől szombat estig nyitva tartó RENEXPO-n megtekinthetők lesznek az idei Széchenyi Futamon, a régió legrangosabb alternatív hajtású járműveinek versenyén részt vett járművek képviselői. Az eltérő meghajtási elveket alkalmazó, versenykörülmények között már bizonyított négy modell legfőbb közös tulajdonsága a nulla széndioxid-emisszió a működés során, a váltóáramú, szénkefe nélküli villanymotorok használata. További fontos ismérv a fékezéskor történő, úgynevezett regeneratív energia visszatáplálás amely működésében hasonló a Forma1-ben 2009-ben debütált KERS-hez.

1. Elektromos meghajtás: az idei Széchenyi Futamon az elektromos meghajtású, „Versenyautó”-kategóriában részt vett jármű korszerű Lítium akkumulátorból kapja az A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. energiát és mintegy 100km hatótávolsággal rendelkezik, 7Ft/km-es üzemanyagköltség mellett.

Az átalakított szériaautók közül egy városi használatra optimalizált, elektromos Smart mutatkozik majd be, amely 200Ah-s lítum-vas-foszfát akkumulátorral mintegy 150km-es hatósugarat és 3 forintos kilométerenkénti áramköltséget kínál. Meghajtásáról 2 db 10kW-os, (összesen kb. 27 lóerős) 48 voltos fedélzeti villanymotor gondoskodik.

A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.

2. A napenergia meghajtást a SZEnergy Team, a Széchenyi István Egyetem versenyautója képviseli. A jármű a napfény energiáját hasznosítva, 300W névleges teljesítmény mellett elvileg végtelen hatósugárral rendelkezik. A 3,5 méter hosszú és kerek 1 méter magas járművet szintén kerékagy motorok hajtják, menetkész tömege 152 kg, miközben a jármű aktív és passzív biztonsági rendszerekkel valamint egy csomagtartóval is rendelkezik – utóbbiakat a Shell Eco-Marathon előírásai követelik meg, amelyen a RENEXPO-n kiállításra kerülő jármű 2009-ben sikerrel vett részt.

A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. 3.Hidrogénhajtás (üzemanyagcella): a Széchenyi Futamon „prototípus” kategóriában részt vett, üzemanyagcella által hajtott HY-GO 2.0 elnevezésű jármű az egyik legtisztább üzemanyagot, a vízgőzzé elégő hidrogént alkalmazza, amelynek előállításához üzemanyagcellákat használ. A cellákban a hidrogén a beszívott oxigénnel reagálva, a fordított vízbontás elvén elektromos áramot termel, amely meghajtja a kerék villanymotorjait. Az üzemeltetés költsége a hozzáférhető komponensek mellett egyelőre még 30Ft/km, azonban, a szakemberek szerint az üzemanyag cellákon alapulnak majd a jövő meghatározó közlekedési eszközei.

„Szeretnénk elérni, hogy egyrészt minél többen érezzék szívügyüknek a környezetvédelem, az alternatív energiák hasznosításának ügyét, másrészt egyre több és egyre színvonalasabb járműkoncepció szülessen e témában. Az autógyárak képviselőinek érezhetően fokozódó érdeklődése és a csapatok újításai mutatják, hogy valóban hozzá tudunk járulni a magunk eszközeivel a mindennapi használatra alkalmas új technológiák megalkotásához, ezzel együtt egy élhetőbb világ építéséhez.” – nyilatkozta Petis László, az INNO-Mobil Sportegyesület elnöke.

Utcai modell, hazai fejlesztőktől

A fiatalok fejlesztései mellett bemutatkozik még egy, meglévő autótípusra adaptált elektromos meghajtású jármű is, amely megtekinthető lesz a TZ ELMA kiállításában. Az átalakított, elektromos Suzuki Swift hazai fejlesztéssel került kialakításra, ezáltal az ország egyik leggyakoribb típusára kínál megoldást.

RENEXPO® Budapest 2010 – konferenciák a magyar és régiós megújuló energia-hasznosításról

Az egyes konferenciákon összesen mintegy 60 előadó és hivatalos hozzászóló osztja meg tapasztalatait a RENEXPO® Budapest 2010 kulcs témaköreiben, bemutatva az innovatív technológiákat, a bevált legjobb eljárásokat és a környezeti, jogi és műszaki tudnivalókat

Konferenciák a RENEXPO®-n:

Nyerni a napenergiával! Konferencia és díjátadó ünnepség (2010.05.27.)

Megújuló alapú térségfejlesztés itthon és külföldön -(2010.05.27.) –

Energiaellátás – innovációs megoldások – hazai és nemzetközi tapasztalatok (2010.05.28.)

Innovációk az energetikában (2010.05.28.)

Hidrogén és tüzelőanyag-cella technológiák (2010.05.28.)

German Day (2010.05.28.)

(A konferenciák további részletei a RENEXPO® Budapest weboldalán, a címekre kattintva olvashatóak).

A Széchenyi Futamról dióhéjban

Széchenyi Futam, Európa legrangosabb olyan innovációs versenye, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állnak rajthoz. Az INNO-MOBIL Sportegyesület és az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség által szervezett versenyeken a jelentkezők meghatározott kategóriákban indulhatnak, a saját építésű vagy átépített járműveket hajthatja elektromos áram, hidrogén, napenergia, sűrített levegő – a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen.

A jubileumi ötödik futamra 2010 áprilisában került sor rekordszámú jelentkezővel, hiszen a tavalyi 30 után idén mintegy 60 versenygép nevezett. A futam innovációs jellegét tükrözi, hogy az értékelés során nem csupán a sebességet és a hatótávolságot veszik figyelembe a szakmai zsűri tagjai – e tényezők mellett fontos szempont az alkalmazott technológia újdonságtartalma, a minél egyedibb megoldások felvonultatása, illetve a kivitelezés precizitása. További információ: www.szechenyifutam.hu

Néhány szó  a RENEXPO®-ról:

Közép- és Délkelet-Európában a RENEXPO®-t szervező REECO Csoport alapítója, Johann-Georg Röhm az elsők között ismerte fel, hogy most van itt az idő bekapcsolódni a megújulóenergia-hasznosítás elterjesztésének folyamatába, amelyet harmadik ipari forradalomként is emlegetnek.

Ennek során RENEXPO® kiállítás és kongresszus hídként funkcionálva valamennyi résztvevő, kiállító és szakértő számára jelentős számú új üzleti kapcsolatot, konkrét megrendelést, szinergia lehetőséget és tudástranszfert nyújt. A RENEXPO® az egyetlen, kifejezetten a megújuló energiák témakörében rendezett hazai szakmai kiállítás, amely a magyar piacon kívül a régió országaiból is jelentős számú szakmai érdeklődőt vonz.

További információ:  www.renexpo.hu

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.