Zöld járművek versenye

Ezeket a járműveket elektromos áram, hidrogén, sűrített levegő vagy napenergia hajtja. Április utolsó hétvégéjén V. alkalommal rendezték meg a Széchenyi futamot, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állhattak rajthoz.

Idén V. alkalommal kerül megrendezésre az V. Széchenyi futam, az alternatív hajtású járművek versenye. Ez egy innovációs verseny, ahol a járműveket szakmai zsűri értékeli és összeadja a pontjaikat a pályán elért eredményeikkel.

A zsűri az innovációs szempontokat veszi figyelembe az értékeléskor, azok a legfontosabb szempontok. Utána a technikai felkészültség, illetve a csapatok által létrehozott járműveknek, eszközöknek, a minőségét, az alkalmasságát, a használatra, a futamra történő felkészültségét vizsgáljuk, illetve természetesen a gyorsaságot, illetve a menetekben a kitartó, hosszú távú futamban a használatosságot.

Az idei versenyre 10 kategóriában 40 csapat 60 járműve nevezett, melyek a délelőtti időmérő edzést követően, hosszú távú futamok során, kategóriánként mérkőztek egymással. Az idei versenyre már nemzetközi csapatok is neveztek.

[media id=46 width=600 height=420]

Ajánlott tartalom

Az öreg erdők szénmegkötése Európában sokkal nagyobb, mint korábban gondoltuk

A maga nemében első ilyen összeurópai tanulmány kiszámította, hogy Európa meglévő erdői akár évi 309 megatonna szén-dioxid megkötésére is képesek lehetnének 150 éven keresztül, ha ezeket az erdőket nem használnánk tovább, hagynánk azokat növekedni és visszavadulni. Ez az Európai Zöld Megállapodásban a LULUCF-ágazatban 2030-ra megcélzott CO2-csökkentéssel (310 Mt/ha) egyenértékű és nagyobb, mint a gazdálkodás alatt álló erdők jelenlegi elnyelésének mértéke Európában (289 Mt/ha).