Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön

Az Audi jelentős összegeket fektet be különféle „tiszta” hajtási technológiák fejlesztésébe. A hírek szerint például Ingolstadtban már gőzerővel fejlesztenek a mérnökök egy üzemanyagcellás A7-et, ám talán még érdekesebb, hogy jövőre állítólag megérkezik a kereskedésekbe a konnektorról is tölthető, hibrid A3.

A hibrid A3 Európában körülbelül 11-12 millió forint közötti indulóáron startolhat – különben magyarországi forgalmazásra is számíthatunk. A puttonyos (Sportback) A3 e-tron koncepcióként első ízben az idei Genfi Autószalonon debütált, a prototípus számadatai pedig igazán meggyőzőek voltak. Esetében a hajtáslánc magját egy benzinmotor képezi: jelen esetben a konszern jól ismert, takarékos 1,4 literes turbófeltöltésű TFSI erőforrásáról beszélhetünk, amely az A3 e-tron motorházteteje alatt 150 lóerőt (250 Nm) produkál.

De hibrid típusról lévén szó ez persze még közel sem minden, hiszen a belső égésű egységet egy 102 lovas (330 Nm) villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény pedig igazán tisztességes 204 lóerő, amihez 350 Nm-es maximális együttes nyomaték társul. Az elektromotor a jelentősen átdolgozott, hatfokozatú dupla kuplungos S-tronic automataváltó elé került beépítésre, így egy párhuzamos hibridrendszerről beszélhetünk. A tekintélyes erő már-már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100 km/h-s sprintidőre és 222 km/h-s végsebességre elegendő, vagyis az A3 menetteljesítményei nagyjából a 180 lóerős, benzines A3 Sportback 1.8 TFSI kivitelével egyeznek meg. Bár utóbbi hajtáslánccal az autó lényegesen könnyebb a konnektorról is tölthető hibridvariánsnál, a benzines-elektromos e-tron a gyári adatok szerint döbbenetesen alacsony, 1,5 literes EU ciklus szerint mért átlagfogyasztásra képes, széndioxid-kibocsátása pedig így mindössze 35 gramm kilométerenként.

A jövőbemutató technikával felvértezett Audi természetesen teljesen elektromos módban is használható (az úgynevezett „EV-üzemmód” mellett pusztán benzines és „együttes” üzemmód is akad), s ilyenkor a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorok akár az otthoni hálózatról történő teljes feltöltése esetén – ami úgy négy órát vesz igénybe – akár 50 kilométer is megtehető zéró emisszióval; elektromos hajtással különben maximum 130 km/h-s sebességgel haladhatunk. A teljes hatótáv a gyártó szerint állítólag 885 km, és ha kifogy a szufla az akkuból, tankolás után benzinnel bármeddig elmehetünk. Az Audi mérnökei szerint az A3 e-tron megjelenésekor a konnektorról is tölthető hibridmodellek mércéje lesz.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.