Károsanyag-kibocsátási "szuperkreditekkel", vagyis emissziós jogosítvánnyal ösztönözné az alacsony szén-dioxid-kibocsátású autók gyártását és a 2020-as uniós határérték betartását a német autógyártók képviseleti szervezete.

Zöldkedvezményt akarnak az autógyárak

Károsanyag-kibocsátási "szuperkreditekkel", vagyis emissziós jogosítvánnyal ösztönözné az alacsony szén-dioxid-kibocsátású autók gyártását és a 2020-as uniós határérték betartását a német autógyártók képviseleti szervezete.

A Verband der Automobilindustrie (VDA) javaslata szerint a határérték feletti kibocsátású autók gyártására az alacsony kibocsátású járművek utáni „szuperkrediteket” lehetne beváltani, és egyúttal el kellene törölni a gyártónként megszabott 20 ezer darabos plafont. „Az alacsony kibocsátású autók után járó szuperkreditekkel adófizetői pénzek nélkül lehetne egyenlő feltételekkel ösztönözni az európai autógyártókat” – mondta Hartmut Baur, a Daimler AG környezetvédelmi, energiaügyi és közlekedéspolitikai igazgatója. A Greenpeace szerint a német autóipar a javaslattal csak kibúvót keres az EU 2020-ban életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási korlátozásai alól. Számításaik szerint a javaslat kilométerenként mintegy 10 grammal több karbon kibocsátásával járna az EU által a járművekre 2020-ra lefektetett határértéknél. Günther Oettinger energiaügyi uniós biztos támogatja a VDA javaslatát, Connie Hedegaard klímaügyi biztos kompromisszumos megoldást tartana helyesnek. Szóvivője, Isaac Valero-Ladron hétfőn közölte, hogy a szuperkreditek széles körű alkalmazása „lényegesen megnövelné a károsanyag-kibocsátást”, ugyanakkor „ösztönző hatással lenne a technológiai innovációra”. Ezért egy négyéves átmeneti periódusban be lehetne vezetni a szuperkreditrendszert, de ez idő alatt is gyártónként 20 ezer darabban kellene korlátozni az általuk szerzett jogosultság alapján gyártható, határérték feletti károsanyag-kibocsátású autók számát.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.