Egy éves kampányt indít a Lélegzet Alapítvány annak tudatosítására, hogy pénzt takarítunk meg, amikor környezetbarát terméket vásárolunk vagy környezetkímélőként viselkedünk – tájékoztatta az alapítvány szerdán az MTI-t.
A Lélegzet Alapítvány az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül indítja az új kampányt annak érdekében, hogy népszerűsítse és erősítse a környezettudatos és az energiatakarékos magatartást. A 2011 tavaszáig tartó „Zöldnek lenni megéri” kampány három vidéki nagyvárosban (Pécs, Szeged, Debrecen) célozza meg a középiskolai és felsőoktatási hallgatókat. A korábbi környezetvédelmi projektektől eltérően az új kezdeményezés nemcsak a környezet iránti felelősségvállalásra hívja fel a figyelmet, hanem a takarékosságra is – derül ki az alapítvány közleményéből.
A három egyetemi városban az alapítvány megbízásából a Medián által készített kampányalapozó közvélemény-kutatás szerint jelenleg a fiatalok csupán 17 százaléka véli úgy, hogy pénzt takarít meg, ha környezetbarát terméket vásárol, 48 százalékuk szerint ez csak többletköltséget jelent. A kampány célja, hogy eloszlassa azt a vélekedést, miszerint zöldnek lenni a gazdagok luxusa, hiszen a legtöbbször ennek éppen ellenkezője igaz.
A közlemény szerint energiatakarékos izzók használatával, és azzal, hogy az áramfogyasztó berendezéseket, egyebek mellett a számítógépet, TV-t használat után le- illetve kikapcsoljuk, évente több ezer forintot nyerhetünk. Ha egy család fürdés helyett gyors zuhanyzásra vált, az évente közel 100 ezer forint csökkenést eredményezhet a fűtési és víz-csatorna számlában. Ha a lakást télen 22 helyett csak 20 fokosra fűtik fel, azzal 10-12 százalék energiát is megspórolhatnak.