Zöldőrség – 26 ezren vettek részt a hét állomásos roadshow-n

Mintegy 26 ezer gyermek és felnőtt vett részt a Zöldőrség elnevezésű környezetvédelmi szemléletformáló kampány hét állomásos országos roadshow-ján – mondta a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) államtitkára az április 14-én kezdődött akciót záró budapesti sajtótájékoztatón hétfőn.

“A kampány során megtapasztalhattuk, hogy a gyerekek egyre inkább tisztában vannak a környezetvédelmi szempontból követendő magatartással” – emelte ki Oláh Lajos, aki szerint az egész kezdeményezés célja az volt, hogy a gyerekek, rajtuk keresztül pedig a szüleik körében népszerűsítsék a környezeti tudatosságot.

A Hajdúszoboszlót, Szegedet, Miskolcot, Győrt, Székesfehérvárt, Pécset és Budapestet érintő roadshow-n, amelyen a résztvevők a környezetvédelemmel, energiatakarékossággal kapcsolatos ügyességi játékokban, szemléltető kiállításokon és koncerteken vehettek részt, közel 350 fő körében közvélemény-kutatást is végeztek. Ebből kiderül, hogy a látogatók közel 100 százaléka fontosnak tartja a környezetvédelmet, a mindennapi életben azonban már nem mindenki érvényesíti maradéktalanul az ebből következő takarékossági elveket – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A felnőtt válaszadók 55 százaléka állította, hogy lakásában energiatakarékosak az izzók, 62 százaléka, hogy vásárláskor nem kér új nylon zacskót, 46 százaléka pedig azt, hogy szelektíven gyűjti a szemetet. A gyerekeknek ezzel szemben csak 29 százaléka mondta, hogy náluk energiatakarékosak az izzók, 45 százaléka, hogy nem kérnek vásárláskor új szatyrot, végül 29 százaléka számolt be arról, hogy szelektíven gyűjtik a hulladékot. A különbség – sugallta Oláh Lajos – talán annak tudható be, hogy a gyerekek őszintébben válaszoltak.

A roadshow mellett május közepéig médiakampány és külön honlap – www.zoldorseg.hu – is buzdítja a gyerekeket a környezettudatos viselkedésre: energiatakarékosságra, szelektív hulladékgyűjtésre, közösségi és kerékpáros közlekedésre, a természet megóvására. A “zöldőröknek” az is feladatuk, hogy minderre felhívják családtagjaik, ismerőseik figyelmét.
Az országos program a KHEM és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium közös, európai uniós (KEOP) támogatással megvalósuló kezdeményezése.

Ajánlott tartalom

Folytatódik a Kölcsönkapott levegő program

A Kölcsönkapott levegő egy tavaly indult program, amelynek célja, hogy megismertessük a fiatalokkal ezt a láthatatlan közeget, amely az egészséges élet része - mondta az Energiaügyi Minisztérium környezetügyért és körforgásos gazdaságért felelős államtitkára pénteken Budapesten, a programindító sajtótájékoztatón.