Kezdőlap / Technológiák / Zöld autó / CNG-LPG-LNG / Tájékoztató a Kormány tervezett LPG jövedéki adó emelésével kapcsolatban
Tudj meg többet: CNG-LPG-LNG

Tájékoztató a Kormány tervezett LPG jövedéki adó emelésével kapcsolatban

A 2012. július 10-én megjelent LPG jövedéki adóemelési kormányjavaslattal kapcsolatban az alábbi információval segítenénk olvasóinkat a helyzet kezelésével kapcsolatban.

A Kormányunk nyilvánosságra hozta új jövedéki adó politikával kapcsolatos elképzeléseit. Bár végleges számok, és biztos bevezetés még nem áll a rendelkezésünkre mégis megpróbáljuk összefoglalni a mellékelt táblázatban, hogy mit okoz a tervezett adóemelés a fogyasztó árakban. Tekintettel arra, hogy még nem világos, hogy a beígért két lépcsős emelés hogyan fog történni, két lehetséges forgatókönyvet írok le az alábbiakban. Azt egyértelműen megfogalmazták, hogy a két lépcsőben történő 50 – 50 %-os adóemelés 2013. január 01. és 2013. május 01-ei dátummal történne.

1. Az első variáció szerint a jelenlegi jövedéki adó tartalom 50%-kal emelkedik, majd öt hónappal később, a
jelenlegi (most érvényben lévő) adótartalomnak újabb 50%-al történő adóemeléssel fejeződik be.

-

Megtakarítások:

Figyelembe véve a benzin és LPG árkülönbségét, ami ma kb. 200 ft, ez egy átlagos autó esetében 20 Ft/km megtakarítást jelent, amit tovább számolva kb. 10.000 Km futás alatti beépítési megtérülést eredményez.

Az adóemelés után a mostani kiinduló árakon számolva az árkülönbség 165 Ft-ra csökken, ez 16,5 Ft/km megtakarítást eredményez, így a beszerelés megtérülése ugyanannál az autónál 12.100 km-re növekszik.

A fenti kalkuláció esetén, egy kb. 1.500 Km/hó futásteljesítményű autónál a megtérülés kb. 1,5 hónappal növekszik.

Összefoglaló:

A  fenti számítások, vagyis a 32  Ft-os LPG ár növekedés,  illetve az üzemanyag árak  hektikus változásának ismeretében a gázüzem továbbra is egy racionális, hosszú távon megtérülő alternatíva a többi üzemanyaggal szemben.

Napi tények a hektikusságra:

A benzin ára szerdától bruttó 8 Ft-tal emelkedett, az LPG ára hétfőtől 10 Ft-tal csökkent, ez 18 Ft-os árolló nyílást eredményezett az LPG javára pár napon belül. Miért kell a 32 Ft-os áremeléssel a leendő és jövendőbeli gázautósokat riogatni?

Szlogen:

A kormány LPG jövedéki adóemelése ellenére az autógázt használók száma töretlenül növekszik, igazából nem befolyásolja az átalakítási kedvet!

Ajánlott tartalom

Teljesen önvezetők lettek a Teslák

Egy valós, hétköznapi útvonalon mérették meg a Tesla Full Self-Driving Beta rendszerét, azaz az Autopilot első teljesen önvezető változatának próbaverzióját.

4 hozzászólás

  1. A negatív kalkulációt kifelejtettem. 15% túlfogyasztás + tél.
    7*1,15*210 = 16,9ft/100Km + téli 1,5l benzin = +6Ft/Km.
    A gázra a 20%os emelést rászámolva 20,4Ft/100km jön ki. Így már 26,4ft/Km-nél tartunk amire a gázszűrőcserét rászámolva már 27Ft/100Km. Így CSAK 1Ft/100Km. Azaz télen nekem speciel már nem is éri majd meg gázzal járni… Nemhogy valakinek ez még termeljen is…

  2. Az előző hozzászólásomban természetesen minden “/Km” és nem “/100Km”

  3. Kedveseim!
    Mostani automban 281.000km van,ebből: 235.000km t tettem meg idáig 6 év alatt LPG uzemmodban,LPG vel összesen kb min.:450.000 km t mentem kb8-9 autóval összesen 25 év alatt.(volt diesel,és benzines is ezeken kivül,/de minek/)
    Veszelyek ,és tények idáig amiről nem volt szó.az írásokban…
    -nincs olyan megállás az uton,hogy ne neztem a tukrot,amig vki biztonsagosan meg nem all mogottem,annélkül,h belémszaladva, ezzel esetleg ő is és mi is meghalnánk(tudom h biztonsagos a rendszer,de akinek van, tudja h miről beszélek)
    -minden induláskor a rendszer benzinnel indit,tehát nyugodtan 10 % + benzint pakolj rá,ha 10 km nél kevesebbet mész 1 hideg motorral.
    -ha tobbet mesz 1 meleg motorral annyival kevesebb,de a + benzin fogyasztast 5% alatt szamolni felelőtlenség.
    Mire alapozom?

    -az LPG kut 1/15 aránylik a benzin kuthoz kepest,tehát ha LPG t akarsz tankolni,lényegesen messzebbre kell menni ha száraz a tank,mint ha egy jó kis benya tankolás kell. ez okoz 3-5 % + gázfogyasztást attol függ,mekkora a tankod,és h mindíg tele tudod e tankolni…ha ritkábban tankolsz,tobb kitérő=drágább autózás…
    ha kicsi a tankod(pótkerék tank)sürübben tankolsz és a kicsi potkerék tank mindig drágább a beszerelésnél. apropó:ha defekted van néha mit is veszel elő??????
    mert pótkerék az nincs…költség növelés megint,ha nem a gumis előtt ereszt le az a kedves kis pld jobb hátsó….
    ha nagy tartályod van:az jóóóóóó,de csomagtartód annyival kisebb.(nekem is ilyen van,de volt pótkerék tartály defektspray kombinálcióm is…próbáld ki)
    -vizsgán mindig kérik a gáz műszakit,ami további 5e Ft meg 1 kis plusz ut,ha a vizsgahely,és a gázpapir kiállító hely nem 1 helyen van.
    -10 évente gáztartály csere,ami 40-70e Ft + költs.
    igen,ha eladom én kiszereltetem a gázt,és az “új”kocsi is megkapja azt.
    -Ha injektoros autod van,bonyolultabb a gáz rendszer,ami nekem évi 10e Ft os meghibásodást jelentett,de a szervízbe is benzinnel kellett elmenni nem de?
    -nem volt még olyan injektoros autom,aminek az injektorán v mit ki ne ütött volna a száraz gáz üzem.(dadogott utánna benyával) szerinted ingyen csinálják meg?
    -a hengerfejnél benzinnel 350 fok van átlagosan,erre tervezik a vasadat,gázzal 500fok!!! toyota carina 2.0 motorom 2x hengerfejes lett anno. Szerinted véletlen?
    hova írjam azt a “kevés” kis pénzt amiért elvontattak,bérelt auto,uj hengerfej,összeépítés stb?
    -ha régi reduktoros LPG d van,akkor 50.000km ént membrán csere 12.000huf (baráti áron)
    -1x felakadt az alja az autónak,1 gázcső lyukas lett,és elszelelt…és kb1/2 tanknak helló…
    mivel fognád be a 10 bár nyomásos lyukat?(egyszer 1 peugeotot láttam igy leégni)
    persze van rajta elzáró is a tankon… ömlik a gáz,te meg odamész,és próbálod elzárni…aha ,csináld csak.
    -Nekem a netto (benya inditás nélkuli)fogyasztósom 20% al több volt mindig
    (ha finoman mész… persze akkor benyával is úgy mennél ,és azzal is kevesebbet eszik nem?)
    Most jövök lengyelországból!
    ott a Lidl áruház pld: 20 % al olcsóbb mint nálunk(könnyü az árakat összehasonlítani,mert ugyan az van a polcokon 70% ban mint itthon)
    az LPG árak?
    Hát igen! van,hogy 190 Ft ot is elkérnek!
    Ezzel az áldott Nemzetünkkel mindent meg lehet csinálni!
    Meg is csinálják,hogy áldja meg őket az ég!
    Éljen a Nemzetünk,és legyünk szeretetben erősek!
    A parlamentet,ahol ilyen hazafias döntések jönnek,közös aláírás gyüjtés után zárjuk be közösen.Múzeumnak jó lesz.Amit meg kell szavazni,küldjék ki kérdőíven.

  4. Most megint melegszik az autom,ami azt jelenti,h 30 fokos este 8 órai autózásnál egyenesben az autópályán 50 km megtétele után 100km/h ás tempomattos autózásnál,85 fok helyett 100 fokon áll tartósan a víz,és ez nem termosztát!
    de ne ám!!!!!
    ennek a költségeit hova írjam????????
    ja és 235.000km alatt ha hajtottam a vasat 2x lett szelepes,az az a kipufogó szelep beégett!
    kis ügy:hengerfej le.csiszolás a szelepen…kb 6h munka
    mennyi a szervizedben 1 óra munka ?3000Huf Több?
    mennyi 1 hengerfej tömítés?
    szóval olcsó a gáz,de azért csak ésszel.