1000 km-re lehet képes a Nikola elektromos pickupja

Világszerte egyre nagyobb a kereslet a haszongépjárművek és a személyautók adottságait ötvöző önálló járműfajta, a pickupok iránt.

A gyártók fő célközönsége immáron nemcsak a szállítmányozó cégek és vállalatok, de érezhető és mérhető az a tendencia, hogy mind többen vásárolnak kisteherautót családi, illetve szabadidős használatra. Ez a széleskörű igény sarkallja újabb és újabb kihívásokra a pickupok tervezőit. Természetesen ebben a speciális járműkategóriában is prioritást kapott az elektromos meghajtás érvényesülése. A Tesla Cybertruck komoly riválisa lett a Nikola Badger, amely ha piacra kerül akár 965 kilométert is futhat majd a hidrogén üzemanyagcellák és az akkumulátora együttes konstrukciójával. A szállítmányozás megújításának célkitűzésével, ennek eszközéül szolgáló hidrogénüzemű pickuppal, a minden károsanyag-kibocsátást nélkülöző Badgerrel robbant be a platós kocsi piacra a Nikola. Ezzel kapcsolódva Elon Musk Teslájához és a Rivianhoz, olyan társakat keresve, akik a nagy kapacitású kipufogógáz-mentes járművek mellett teszik le voksukat.

Összehasonlításul, amíg a Rivian R1T és a Tesla Cybertruck több mint 482 km távolságot bírnak el a maximálisan feltöltött lítium-ion áramforrással, ezzel szemben ezt a távolságot megduplázza az amerikai Phoenix-i székhelyű Nikola akkujai és hidrogén-üzemanyagcellás rendszere összekapcsolásának, jól kidolgozott társításának felhasználásával. A gyártó tesztelése alapján, hajtóműrendszer-mixe megoldást teremt arra, hogy több mint 906 lóerő kapacitást adjon le a Badger, és nulláról 96 kilométer óránkénti sebességre gyorsulhasson 2,9 másodperc alatt. Azok a járműtulajdonosok, akik nem lesznek abban a helyzetben, hogy eljussanak a hidrogén üzemanyag-töltőhelyekhez, használhatják a pickupnak csak áramforrással kialakított változatát.

„ A program elősegíti a picupok üzemanyagcella-összetevőinek költségcsökkentését, miközben felgyorsítja a hidrogén-állomások bevezetését. Az ügyfelek számára az üzemanyagcellás vagy akkumulátoros-elektromos változat rendelésének lehetősége biztosítja, hogy mindenki számára csökkenjenek a költségek.” – jelentette ki a Nikola elnöke, Mark Russel. A Badger szakmai nyilvános szemléjére várhatóan szeptemberben, a Phoenix-i Nikola Világkonferencián kerül sor. A kommüniké sem az előállítás megkezdésének időpontját, sem az árképzést nem tartalmazza.

Nikola

Ami a Tesla Cybertruck furgonját illeti, ennek kialakítása megosztja szakmai közvéleményt, kemény, geometrikus külseje, szinte a „Minecraft”-ból való, de márkaképviselete erősíti a vetélytársakkal szembeni előnyös helyzetét a meginduló új elektromos pickup (EP) piacon. Jóllehet nem prognosztizálható még, hogy a meglepően súlyos Cybertruck – Minecraft méretes, masszív stílusával – mekkora érdeklődést kelt majd a piacon.

A Badgeren és a Cybertruckon kívül a Rivian R1T modellt jegyzi még a megújuló pickup gyártás. A R1T forgalmazását ez év végére irányozza elő a gyártó. Az alapító és vezérigazgató, Trevor Milton kemény kezű vezetőként irányítja vállalatát, és remekül menedzseli a céget. Bizonyságul szolgál erre, hogy a termelés beindításához eddig több mint 600 millió dollárt gyűjtött össze. És nem akármilyen ipari partnerekkel dolgozik együtt. Nevezetesen a norvég Nel, a Bosch, a Merritor, a dél-koreai Hanwha és az Ivecó együttműködésével akarja elérni, hogy végre hidrogén üzemanyagcellákkal és akkumulátorokkal működő sci-fi stílusú tehergépjárművek készülhessenek.

Tesla Cybertruck

Tekintettel arra, hogy a hidrogénautóhoz hidrogén töltők is szükségeltetnek, a Nikola tervbe vette, hogy 2021 végére kiépíti nagyszabású hidrogén üzemanyag-állomások hálózatát az USA-ban. Jelenleg földgázból állítják elő a hidrogén nagy részét. Hatalmas előrelépés, nyereség lesz azonban, ha megvalósul a Nikola forradalmian újszerű fejlesztése, miszerint a megújuló villamos energiából és a vízből nyerik majd ki a szükséges energiát. Teszik ezt nyilvánvalóan a teljes szén-dioxid-kibocsátás erőteljes mérséklése érdekében. A Tesla, a Nikola és a Rivian lépéselőnyét jól mutatja, hogy a General Motors és a Ford szintén komoly kihívásnak tekinti a dízeles és a benzines pickupjainak cseréjét, és a konstruktőrök következetesen dolgoznak is az új modellek kialakításán, de egyik gyártó sem hozakodott még elő konkrét tervekkel.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.