2015-ben nagyszériába hozza a Toyota az üzemanyagcellát

Hamarosan búcsút mondhatunk a belsőégésű motortól. Legalábbis a Toyota tervei szerint: a japán gyártóóriás két évben belül nagyszériában kezdi meg az üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc gyártását.

A közel ötméteres, négyajtós, hidrogénnel hajtott limuzin érkezéséről Katsuhiko Hirose, a fejlesztő nyilatkozott a német Auto Bild-nek. Ezzel a lépéssel a Toyota az első autógyártó lesz, aki komoly előrelépést tesz az eddig csak kisszériában készülő modellek sorozatgyártásba való bevezetésében. A megfelelő kereslet hatására akár több tízezres példányszámban készülhet majd az újdonság. A költségek lefaragására azonban várni kell: a mintegy 23 millió forintos ár leginkább a japánok úttörő bátorságáról tanúskodik, írja az autopult.hu.

A Toyota azonban optimista, hiszen a technológiával egy olyan elektromos autót kapunk, amely három percen belül tankolható tele, s utána 500 kilométeres hatótávval rendelkezik. A Priusszal egyszer már igazuk volt – lehet, hogy ismét a japánok teszik meg az első lépést a jövő felé vezető úton?

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.