A biztonság a közlekedés egyik sarkalatos pontja, az elektromos autók megjelenésével pedig újabb veszélyforrás tűnt fel az utakon. A túl csöndes járművek észlelése nehezebb a zajos négykerekűekhez szokott gyalogosok és látássérültek számára.
Noha a villanyos modellek a tiszta közlekedés hírnökei, az elektromotorok némasága miatt igenis fokozott veszélyt jelentenek a hangosabb autókhoz szokott gyalogosokra, közlekedőkre. Épp ezért egységes szabályozást igyekeznek kidolgozni a döntéshozók, aminek értelmében 2019-től az új elektromos autók már nem haladhatnak csöndben, sőt, a tisztán elektromosan haladni képes hibrideknek is kell kibocsájtaniuk valamiféle motorhangot, hogy a környezet könnyebben észlelje őket.
Persze a gyártók már most felkészültek az új szabályokra, a Volkswagen e-up! esetében például már opciós tétel a hanggenerátor – ennek az eszköznek a beépítése 5 év múlva már kötelező lesz, azaz 2019-től a szériafelszereltség részét kell képeznie Európában. A Renault szintén üdvözölte az új szabályt, hiszen a Zoé már rendelkezik a hamarosan szériává váló biztonsági eszközzel. A Twizy még nem tudja a funkciót, de vélhetően az életbe lépésig már jön az utód, amely természetesen meg fog felelni a fent említetteknek.
Az Opel ugyancsak beépíti az Amperába a hanggenerátort, gondolván a látássérültekre, ahogy a Nissan Leafből sem hiányzik az extra tétel. Utóbbi modell esetében 40 km/h alatt a sofőr kapcsolhatja ki és be a hangot kibocsátó eszközt. Az Európai Parlament vélhetően az elkövetkező hónapokban véglegesíti és pontosítja az elektromos és hibrid modellekbe szánt hanggenerátorokra vonatkozó paramétereket. Amerikában már manapság is kötelező az elektromos hajtásúaknak 35 km/h alatt valamiféle mesterséges hangot kiadniuk.
forrás: mno.hu