Ennek tükrében nem csoda, hogy a Tesla vezérigazgatója fikázza az üzemanyagcellát, hiszen komoly ellenfele az elektromos autózásnak.
A hidrogén üzemanyagcellás autókról is írtunk már elég sok cikket, így például a Hyundai ix35-ről, mely azóta forgalomba is állt, bár nem túl nagy számban, és a Toyota elképzeléseit is ismerjük egy ideje. A japán gyártó elvileg a novemberi Tokyo Motor Show alkalmával mutatja majd be üzemanyagcellás autóját, de már most szivárognak róla a részletek, így például a Bloomberg szerint tengerentúlon már 2014-ben forgalmazni kezdik a 2015-ös modellt. Az áráról olyan információk vannak, miszerint a Tesla Model S és a BMW környékén helyezkedik el, ami máris valamivel konkrétabb, mint a korábbi 50.000-100.000 dolláros behatárolás, írja a technet.hu.
A múlt hónapban Chris Hostetter, a Toyota USA csoport stratégiai tervezésért felelős alelnöke azt mondta, hogy 50.000 dollár szomszédságában lesz majd az ár, de hozzátette, “attól függően, hogy mekkora ez a szomszédság”. Ami azonban szintén nagyon fontos, hogy a Toyota autója 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkezhet majd, ami rögtön más megvilágításba helyezi a Tesla vezérigazgatójának azon kijelentését, miszerint a cella egy marhaság. Érthető a gondolatmenete, ha azt vesszük, hogy az elektromos autók általában nem jutnak ilyen messzire.