Teljesen elektromos földi kiszolgálást vezetett be a Wizz Air

A Wizz Air egyes járatainak földi kiszolgálását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren ezentúl teljesen elektromos eszközökkel végzi majd vezető szolgáltató partnere, a Menzies Aviation – tájékoztatta a légitársaság az MTI-t hétfőn.

A közlemény szerint a dízelüzemű berendezésekhez képest a teljesen elektromos földi kiszolgálás gépenként akár 80 százalékkal csökkenheti a szén-dioxid-kibocsátást. A londoni székelyű társaság a világ repülőtereinek és légitársaságainak vezető szolgáltató partnere, amely hat kontinensen, több mint 60 ország több mint 255 repülőterén működik. Évente több mint 4 millió járatot szolgál ki és 2 millió tonnát meghaladó rakományt kezel. A cég fenntarthatósági vezetője, Katy Reid szerint a Menzies Aviation célja, hogy 2045-re karbonsemlegesen működjön és ennek elérésében kulcsfontosságú az együttműködés a Wizz Airrel és a Budapest Airporttal.

A Wizz Air az első légitársaság a budapesti repülőtéren, amely teljesen elektromossá alakítja földi kiszolgálását és elkötelezett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse karbonlábnyomát – idézte a közlemény Yvonne Moynihant, a Wizz Air fenntarthatóségért felelős igazgatóját. A Wizz Air Budapesten 14 keskenytörzsű Airbus A321neo típusú repülőgépet üzemeltet, amelyek jelentős környezetvédelmi előnyöket kínálnak: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás csaknem 50 százalékkal, a szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest – közölték. Mike Carlson, a Budapest Airport pénzügyi vezérigazgató-helyettese a közleményben jelezte: a Budapest Airport tíz év alatt 65 százalékkal csökkentette működéséből adódó kibocsátását és jelenleg 43 töltési parkoló biztosítja több mint száz elektromos földi kiszolgáló jármű működését.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. értékesítésének nettó árbevétele 3,99 milliárd eurót tett ki a 2022. április 1-jétől 2023. március 31-ig tartó üzleti évében, míg egy évvel korábban 1,78 milliárd euró volt. A cég az elmúlt üzleti évében 400,19 millió euró veszteséggel zárt, a 2021-2022-es időszakban 18,32 millió euró volt a vesztesége.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.