Elindultak az első Cybertruck szállítások

Átadta a Tesla első Cybertruckjait, egyben bemutatták a specifikációkat.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Megkezdődött a régóta várt Tesla Cybertruck leszállítása. A vállalat november 30-án egy nagyszabású rendezvény keretében adott át 10 sorozatgyártású példányt, egyben új részleteket árult el a járműről. A Cybertruck akár 845 lóerőt is elérhet a hárommotoros összkerékhajtású, Cyberbeast névre keresztelt változatban, a kétmotoros összkerékhajtású változat pedig 600 lóerővel büszkélkedhet. Az erősebb változat 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára. A pickup akár közel 5000 kilogrammot is képes lesz vontatni, és 1100 kilogramm hasznos teherbírású lesz, írja a – írja a Motor1. A hátsókerék-hajtású változat átszámítva mintegy 21 millió forintért érhető el, de csak 2025-ben lesz megvásárolható. A jövőre érkező kétmotoros teherautó nagyjából 28 millió forintról indul, míg a hárommotoros Cyberbeast opcióért 35 milliót kell fizetni.

A pickup jellegzetes fémlemezét igen ellenálló, rozsdamentes acél szuperötvözetből készítik, amelyet Elon Musk szerint nem kell festeni, és nem korrodálódik az idő múlásával. A Cybertruck alváza és szerkezete állítólag nagyobb torziós merevséget biztosít, mint a McLaren P1 hiperautó, az akkumulátor alacsonyan történő elhelyezése pedig azt jelenti, hogy a pickup baleset esetén kis valószínűséggel borul fel. A jármű teer-by-wire rendszerrel kapható, a kocsi sebességétől függően változtatja a kerekek dőlésszögét. Musk szerint a Cybertruck 11 méteres fordulóköre kisebb, mint amennyit a Tesla Model S tud felmutatni. Autópálya sebességnél a hátsó kerekek az elülső kerekekkel fázisban fordulnak majd el, hogy segítsék a stabilitást.

Bár valamikor 2025-ben egy egymotoros hátsókerék-hajtású változatban is kínálják majd, a Tesla Cybertruck kezdetben csak összkerékhajtással lesz kapható. A négysarkos légrugózás 43 centiméteres hasmagasságot biztosít a pickupnak, a sík alváz pedig segít megelőzni az akadályokon való fennakadásokat. Az első és a hátsó differenciálművek zárhatóak, a hátsó pedig aktív nyomatékvektorozással rendelkezik a manőverezhetőség és a tapadás javítása érdekében.

 

 

Kép: tesla.com

Ajánlott tartalom

A MÁV-csoport magyar gyártmányú elektromos buszcsalád szóló és csuklós változatát teszteli

A MÁV-csoport a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport Credobus Electronell 12 és 18 típusú elektromos autóbuszait, azaz a modellcsalád szóló és csuklós változatát teszteli a budapesti agglomerációban, Érd térségében 2025. március 31. és április 8. között.