Az autógyárak többsége manapság stratégiai dilemmákkal szembesül: meg kell hozniuk azokat a döntéseket, melyek 10-15 éves távon is befolyásolják, a technológiai fejlődés melyik irányába mennek.
“Az elektromos autó alapjaiban forgatja fel iparágunkat, de nincs választásunk, sem környezetvédelmi okokból, sem pedig a piaci versenykényszer miatt”, mondta az Opel vezére, Nick Reilly. Hasonlóképp vélekedett tavaly decemberben Robert A. Lutz, a General Motors alelnöke: az autóipar többé nem engedheti meg magának, hogy a közlekedés üzemanyagigényének 98 százalékát olajból szerezze be – vagyis egy véges készletből, amely fokozatosan fogy. A földgázzal hajtott kocsik ugyan 30 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, mint a hagyományos járművek, de ennél zöldebb megoldások szükségesek.
Akut akku-probléma
A belső égésű motorral rendelkező autók általában 500 kilométerre képesek elvinni utasaikat, az elektromos autók azonban ennél hamarabb lemerülnek. A Volkswagen “villanytaxija” 300 kilométert bír, a Tesla (leendő) Model S-je 420 kilométert bírna. Állítólag létezik olyan prototípus, amely képes konkurálni a benzines járművek hatótávolságaival, de ezek a modellek még évekig nem kerülnek kereskedelmi forgalomba. Ennek oka a magas árszint, véli a Boston Consulting Group (BCG).
A teljes cikk itt olvasható.