Március 24-én bemutatkozott a 19.800$-os Honda Insight. A Honda úttörőként a lakossági piacot célozta meg, és ezzel az árral elérhető közelségbe került a modell.
Összehasonlításképp: a Ford Fusion hibridek 27.000$-tól indulnak, míg a Prius legegyszerűbb konstrukciója 22.000$-tól. Ez a bejelentés remélhetőleg megszűnteti az eddigi két legnagyobb akadályát a lakossági értékesítésnek. Az egyik a megfizethetetlen ár, a másik az az elképzelés, hogy a hibridek a tehetős, liberális elit autói.
Természetesen még egy 20.000$-os modell sem mondható olcsónak, de amikor a vásárló bemegy egy szalonba, már elgondolkodhat egy hibriden is. Ráadásul pár hónap leforgása alatt már a használt autópiacon is feltűnhetnek 12-15.000$-os áron.
Az sem elhanyagolható, hogy a Honda márkanév, ha nem is a legfeltűnőbb, de a megbízható és tartós autókat juttatja eszünkbe. Remélhetőleg a nemsokára megjelenő hirdetési kampánynak sikerül meglovagolnia ezt.