Ecclestone: Ne zöldüljön a Forma-1

A főnök kiakadt a 2013-tól tervezett kis négyhengeres turbómotorokra.A módosítást már megszavazták, két év múlva környezetbarátabb, valamivel kisebb teljesítményű motorokra vált a Forma-1, de Bernie Ecclestone szerint a kevés henger és a csökkenő hangerő nem illik a sorozathoz.

“Ellenzem a kis turbót, nincs rá szükségünk, tegyék a túrakocsikba, semmi köze a Forma-1-hez. Ráadásul ez a változtatás szörnyen sokba kerül. Veszítünk a közönségünkből és a tévénézőinkből. Nem ő adja el az F1-et, Jean Todttal (FIA-elnök) nem egyezünk ebben a motorkérdésben. Nem értem, mi indokolja. Behoztuk a KERS-t, azt gondoltam, ezzel elég zöld lesz a Forma-1, de most itt van ez. Világszerte különböző emberektől hallom, hogy két dolog igazán fontos az F1-nek, a Ferrari és a zaj. Az emberek imádják a hangerőt, beindulnak tőle. Amikor elutaznak, azt kérdezem tőlük, mi tetszett legjobban? Azt mondják, a hang. Hihetetlen, de a nőknél még inkább így van, a hölgyek imádják a zajt” – nyilatkozta az ausztrál AP hírügynökségnek. Ecclestone-on kívül egy csapatnak nem tetszik a négyhengeres turbó bevezetése: a Ferrarinak, Luca Di Montezemolo elnök már többször nyilvánosan kritizálta a döntést. A Forma-1 a nyolcvanas évek közepén épp a turbók időszakában élte aranykorát.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.