Eddig sem volt titok, hogy a BMW fejest ugrott a környezettudatos autók fejlesztésébe, épp csak a végeredmény maradt ismeretlen mind a mai napig. Most azonban teljes valójában megismerhetjük az i3-ast és az i8-ast, amelyek hibátlan BMW-séget ígérnek minimális környezetszennyezés mellett.
A nagyobbik újdonság a korábban MegaCity néven emlegetett i3-as, amely városi kisautónak tűnik ugyan, de példátlanul modern, eddig leginkább a versenypályákról ismert műszaki megoldásokat vonultat fel. Egy elektromos járműről van szó, amely azonban egyedülálló módon szénszálas műanyag karosszériát kapott. Nem csak néhány panel készült szénszálból, hanem a teljes struktúra – a gyáriak indoklása szerint ennek a hatalmas költségét simán behozzák az így megspórolt akkumulátor-szükségleten. A villanymotor 170 lóerős, és 250 Nm a maximális nyomatéka, így sebességváltó nélkül is egész jól viszi az i3-at, amely így 8 másodperc körül eléri a százas tempót. A végsebességét 150 km/h-nál korlátozták, de nem azért, mert a gép ne tudna többet, sokkal inkább a fogyasztás kordában tartása érdekében. Az autó hatótávja így is csupán 80-100 kilométer, és az akkumulátor a normál hálózatról mintegy 6 óra alatt tölthető fel 80%-ig. Akit ez zavar, az rendelheti az i3-at a REx-nek nevezett hatótáv-növelővel, amelyről – azon kívül, hogy alighanem egy kis benzin- vagy dízelmotort tartalmaz majd – pontosat nem árultak el. Az autó maga egyébként célszerű használati tárgynak látszik, négy személynek bőséges benne a hely, és annak ellenére, hogy a motor a hátsó kerekeket hajtja, még 200 liternyi csomagteret is ki tudtak alakítani.
A teljes cikk itt olvasható.