Kétharmadára szorítaná le Brüsszel az új gyártású személyautók szén-dioxid-kibocsátását az évtized végére. A környezetbarát motorokkal évi 100 ezer forintnyi üzemanyagot lehetne megtakarítani az Európai Bizottság szerint.
Javaslatokat terjesztett elő az Európai Bizottság annak érdekében, hogy 2020-ig jelentősen csökkenjen az új személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek (kisteherautók) szén-dioxid-kibocsátása. Connie Hedegaard éghajlat-politikai biztos bejelentése szerint a javaslatok a tavalyi 135,7 grammról és a 2015-re kötelezően előírt 130 grammos célértékről 2020-ra kilométerenként 95 grammra szoríthatják vissza az új személygépkocsik átlagos kibocsátását. A kisteherautók kibocsátása a 2010-es 181,4 grammról és a 2017-re kötelezően előírt 175 gramm célértékről 2020-ra kilométerenként 147 grammra fog csökkenni. A bizottság értésre adta: nem új célértékekről van szó, hanem azok megvalósításának biztosításáról, egyebek között azzal, hogy kötelezővé válnak. Hedegaard azt is jelezte, hogy a szén-dioxid-kibocsátás 2020 utáni csökkentési programján belül további intézkedéseket készítenek elő.
A brüsszeli bizottság számításai szerint a következő évtizedben minden új személygépkocsi az első évben átlagosan mintegy 340 euró összegű üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt majd, ha sikerül megvalósítani a célkitűzéseket. Uniós szinten összességében évente megközelítőleg 30 milliárd euró üzemanyagköltséget lehet megtakarítani. A 2030-ig tartó időszakban megközelítőleg 420 millió tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg. A javaslatra reagálva autóipari szakemberek úgy vélték, hogy az iparág számára az költségemelkedéssel fog járni. Környezetvédelmi aktivisták szerint viszont a bizottság tovább is mehetett volna, inkább az ipar lobbijának engedett a javaslat végső változatának megalkotásakor, jóllehet ambiciózusabb célkitűzésekkel a fogyasztók is jól járnának és a klímavédelem elleni harc is hatékonyabb lehetne.