Új gyorstöltőt fejlesztett elektromos autóihoz a Volvo. A rendszer 400 voltos konnektorból másfél óra alatt feltölti az akkumulátort.
Az elektromos autók jelenlegi legnagyobb korlátja a rövid hatótávolság és az ehhez társuló hosszú töltési idő. Minél nagyobb teljesítményű az akkumulátorhoz kapcsolódó fedélzeti töltő, annál rövidebb időt vesz igénybe az újratöltés, ezen a területen folyamatos a fejlődés, írja az origo.hu. A Nissan Leaf első generációjának töltője például 3,3 kW-os, a második generációra várhatóan megduplázzák ezt az értéket. A Volvo ennél is tovább ment, 22 kW teljesítményű gyorstöltőt fejlesztett ki, amely állítólag elég kicsi ahhoz, hogy bármilyen elektromos autóba beépíthető legyen. A Volvo szerint a világ első, háromfázisú fedélzeti töltőjét sikerült kifejleszteni, amely háromfázisú, 400 voltos, 32 amperes konnektor használatával másfél óra alatt teljes újratöltést biztosít. Félórás használattal 80 kilométeres hatótávolságra tölthető fel az akkumulátor. A gyorstöltő a hagyományos, a háztartásokban leginkább előforduló 230 voltos aljzatokkal ugyanakkor nem képes csodára, ezek használatával 8-10 órát vesz igénybe az újratöltés. Az új töltőt a C30 Electricben teszteli a Volvo.