Átépítik az egyik legnagyobb tömegközlekedési csomópontot

A Grand Central állomás Manhattan legnevezetesebb épületei közé tartozik. A 90-es években gyönyörűen felújították, most pedig a város önkormányzata felkért különböző építészeti cégeket, hogy tervezzék át úgy az állomást, hogy a következő száz év során is funkcionális és környezetbarát legyen.

Az Grand Central jelenlegi legnagyobb problémája pont a népszerűsége. Az épületet napi 75,000 fős forgalomra tervezték, manapság viszont csúcsidőszakokban ez a szám akár a napi 1 millió főt is elérheti. A vonatokhoz és a metróhoz vezető utak nem tudnak ennyi embert kiszolgálni, a környező terület pedig az autókat részesíti előnyben, kiszorítva ezzel a gyalogos forgalmat. A tervező cég ezért tágabb tereket és szélesebb bejáratokat képzelt el az állomásnak. Az épület körül sétálóutcákat alakítanának ki erősen korlátozott járműforgalommal. Emellett fákat telepítenének az állomáson és környékén, valamint köztereket is építenének a gyalogosoknak.

-

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.