Bioetanollal is hasít a magyar Megaméter

Nemcsak elsőségét őrizte meg kategóriájában, de még javított is tavalyi eredményén a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata az alternatív hajtású járművek spanyolországi versenyén, Cartagenában, ahol a bioetanol üzemanyagra átállított Megaméterrel versenyeztek.

Így most már nemcsak a benzinüzemű, hanem a bioetanollal hajtott járművek rangsorában is a világ második legkisebb fogyasztású járművét tudhatják magukénak, írja a hg.hu. A kecskeméti egyetemisták mellett egy idén végzett MOMÉ-s formatervező, Várdai Péter vesz részt a munkában. Benzinnel 2696 km-t, alkohollal – az idei verseny eredménye szerint – 1646 km-t tudna megtenni a kecskemétiek Megamétere 1 liter üzemanyaggal. Tavaly Cartagenában 1335 km/liter eredménnyel zártak kategóriájukban az első helyen. Most úgy tudták megszerezni az elsőséget, hogy 311 km-t javítottak tavalyi eredményükön és ezzel nemcsak a pályacsúcsot döntötték meg kategóriájukban, hanem világviszonylatban is a második helyre kerültek.

A jármű fajlagos energiafogyasztása 5,403 Wh/km. Ez annak is köszönhető, hogy erre az évre teljesen új járművet építettek, amiben “megtestesül” összes eddigi tapasztalatuk és a segítők összefogása is. Az alkoholos üzemhez a motor számítógépes vezérlésén kellett alakítaniuk, amelyhez a szükséges teszteket fékpadon végezték el. A Murcia tartomány energiagazdálkodási hivatala által meghirdetett Solar Race Region Murcia a harmadik legnagyobb fogyasztási verseny, amelyen akkumulátoros, napelemes, valamint bioetanollal és hidrogénnel hajtott járművek versenyeznek abban, hogy ki tud a legkevesebb energia felhasználásával a legmesszebbre jutni. A járműveknek négy kört, mintegy 13,7 km-t kellett megtenniük legalább 25 km/órás átlagsebességgel, s az öt próbálkozási lehetőség közül a három legjobb átlagát vették a végeredményhez. A verseny egy cartagenai motorversenypályán zajlott, amely a nagy szintkülönbségekkel egyáltalán nem jelentette a legideálisabb körülményeket a jó teljesítmény eléréséhez. Ennek ellenére a kecskemétiek olyan eredményt értek el, amit bioetanollal korábban még senki nem tudott elérni a cartagenai versenypályán, és a világon is csak egy francia csapat teljesített már jobbat.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.