Szándékosan vagyunk tudatlanok?

Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.

Az etikus vásárlók unalmasak és divatjamúltak a fogyasztók többsége szerint a Fogyasztói Pszichológia című szaklapban megjelent friss tanulmány szerint. A kutatás eredményei szerint azok a fogyasztók, akik nem fektetnek energiát a termékek etikai vonatkozásainak kiderítésébe, valósággal nevetségessé igyekeznek tenni azokat, akik igen.

Egy korábbi kutatás arra jutott, hogy a fogyasztók gyakran tudatosan nem szereznek információkat kedvenc márkáik működésének etikusságával vagy etikátlanságával kapcsolatban. Ha az ilyen típusú információkat – például, hogy az adott gyártó nem alkalmaz gyermekmunkát (ezt már a ruhacímke jelezheti), vagy környezettudatos anyagokat használ – jól látható módon jelenítik meg, például a csomagoláson, akkor a vásárlók figyelembe veszik azokat a döntésük során. Ugyanakkor nem veszik a fáradságot arra, hogy további információkat szerezzenek. Sőt, a kutatás során az is kiderült, hogy a szándékosan tudatlan vásárlók nagyon is negatívan ítélik meg azokat, akik tudatosan döntenek.

A negatív hozzáállás mögött a kutatók szerint az áll, hogy az elzárkózó fogyasztók fenyegetve érzik magukat, hogy valaki arra figyelmezteti őket, nem helyesen cselekednek. De talán nincs minden veszve: az eredmények szerint a többség szeretne helyesen cselekedni, csak nem akar plusz nehézséget vállalni ezért. A vállalatok tehát nagyon sokat tehetnek azzal, ha közvetlenül és könnyen elérhetővé teszik azokat az információkat, amelyek alapján a fogyasztók felelős döntést hozhatnak. Senki nem fogja a gyártók honlapját bogarászni, hogy megtudja, mennyire etikus a cég, amelynek termékét megvásárolni tervezi. Az etikai információknak szembeszökően rendelkezésre kell állnia a vásárlási döntés pillanatában!

forrás: piacesprofit.hu

Ajánlott tartalom

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az EU 2050-re klímasemlegessé váljon

Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az Európai Unió 2050-re klímasemlegességet érjen el, a gépjárművek teljes kibocsátásmentessége irányában kitűzött cél dicséretes, de az uniónak biztosítania kell, hogy ez ne kerüljön túl sokba polgárainak, és ne menjen ipari szuverenitásának rovására - hívta fel a figyelmet hétfőn közzétett jelentésében az Európai Számvevőszék.