Az áruházi üveggyűjtés népszerűsítéséért indul kampány

Az üveghulladékok áruházi gyűjtésének népszerűsítéséért indít kampányt az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség (OKTF) azért, hogy bekerüljön a köztudatba az üveghulladék szelektív gyűjtésének fontossága és lehetősége – közölte az OKTF szerdán az MTI-vel.

Az OKTF szerint a környezettudatos vásárlás a háztartásokban kezdődik a bevásárló lista megírásával, a bevásárlókosár vagy táska előkészítésével, valamint az üveghulladékok összegyűjtésével. Erre utal a kampány szlogenje is: “Kösd össze a vásárlást a szelektív gyűjtéssel, vidd magaddal az üres üvegeket!”

Kiemelték, hogy egy 2010 júniusában életbe lépett jogszabály-módosítás értelmében az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházakban kötelező az üzlet által forgalmazott, hulladékká vált kereskedelmi csomagolás visszavétele. Ez mintegy 2000 üzletet érint szerte az országban. Az üveghulladék továbbá a gyűjtőszigeteken, a hulladékudvarokban és kísérleti jelleggel néhány településen a házhoz menő gyűjtés keretében szelektálható – tették hozzá. A közlemény szerint Magyarországon az összes kibocsátott üveg csomagolásnak csupán 32 százalékát használják fel újra, míg az Európai Unió 60 százalékos hasznosítási arányt követel meg. Az OKTF azért indítja el az üveggyűjtést népszerűsítő kampányát, mert úgy véli, hogy a kialakult helyzeten a lakosság aktív részvételével javítani lehet.

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.