Kúton tankolható villanyautót készített a Nissan

Bioetanollal és vízzel kell tankolni a Nissan e-NV200-ast, amelyből hidrogént készít az autó, amelyet a tüzelőanyagcella fordít áramtermelésre. A hatótáv 600 km.

Az elektromos autók hátránya nem is annyira a kis hatótávolság, hanem az a tény, hogy viszonylag lassan lehet csak feltölteni őket. A tüzelőanyagcella ugyan a fedélzeten állítja elő az elektromosságot, de annak „üzemanyaga”, a hidrogéngáz még kezdetlegesebb infrastruktúrával rendelkezik. Ez utóbbi hátrányt küszöböli ki a Nissan legújabb prototípusa, amelyet egyszerűen vízzel kevert bioetanollal kell tankolni, és egy feltöltéssel 600 km a megtehető távolság.

Egy e-NV200-as villanymotoros autó alapján valósították meg a működőképes autót, amelynél a 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort az e-Bio Fuel Cell fantázianevű, szilárd oxidos tüzelőanyagcella tölti. Ennek az üzemanyaga vízzel kevert bioetanol, amihez már nálunk is megvan a megfelelő infrastruktúra – az E85 nevű üzemanyag bioetanol benzinnel keverve. Az áramfejlesztés során keletkező szén-dioxid mennyiséget ellensúlyozza az a biomassza, amelyet az etanol megtermeléséhez használnak.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Az Egyesült Királyságban kevesebb elektromos autó fogyott a tavalyihoz képest

Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.