A biodízel versenyautó történelmi győzelme

Mindannyian tudjuk, hogy biodízel, a kőolaj helyébe léphet, most úgy tűnik, hogy a versenyek világa is tisztában van már e ténnyel.

A D1 Oil, a brit biodízel vállalat, történelmet írt, amikor a Lola B2K biodízel meghajtású versenyautója megnyerte a 24 órás Le Mans-i verseny előfutamát. A Lola-ba egy Volkswagen Touareg V10-es motorját ültették, mely 200 mérföld / óra fölé viszi azt. Ez nem a legjobb környezetbarát fejlesztés, amit láttunk, de az biztos, hogy dollármilliókat költöttek a biodízel kutatásra.

Az elsődleges nyersanyagként a gépkocsi üzemanyaga számára a jatropha curcas, úgynevezett merülés-ellenálló fa. A jatropha használata (azon kívül, hogy tipikus biodízel forrás) azért jelentős, mert a növény rossz körülmények között és kevés víz felhasználásával is képes növekedni. Ez ellentétben áll a szójababbal és a repcével – mindkettő gyakran használt biodízel az Egyesült Államokban és Európában egyaránt.
A D1 nem csak a finomítási technológiát fejleszti, de a termesztési területeket is, amelyet a jatropha termesztés miatt hoznak létre Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten.
jatropha

Ajánlott tartalom

Folyamatosan nő az elektromos autók akkumulátorának élettartama

A hatótávolság után a legnagyobb aggodalmat az akkumulátorok élettartama jelenti azoknak, akik fontolgatják, hogy elektromosra cserélik hagyományos üzemű autójukat: a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint azonban feleslegesen, mivel megfelelően töltve egy akkumulátor akár két-háromezer ciklust is kibír a teljesítmény csökkenése nélkül, 10-15 éves folyamatos használattal.