A Mexikói-öbölbeli olajkatasztrófáért felelős BP igyekszik rendezni sorait, a szivárgás végleg megszűnhet, a vezérigazgató távozik, az olajtársaság híre azonban továbbra is rossz, a Facebook közösségi portál egyik oldalán még azzal is megvádolták, hogy megölte Spongyabobot, a rajzfilmhőst.

A BP „megölte Spongyabobot”

A Mexikói-öbölbeli olajkatasztrófáért felelős BP igyekszik rendezni sorait, a szivárgás végleg megszűnhet, a vezérigazgató távozik, az olajtársaság híre azonban továbbra is rossz, a Facebook közösségi portál egyik oldalán még azzal is megvádolták, hogy megölte Spongyabobot, a rajzfilmhőst.

Brit lapok a múlt hét folyamán igyekeztek számba venni, hogy milyen feladatok állnak a BP előtt, az internetes körkép azonban lesújtó. A nagy múltú társaság jelenleg négy közösségi portálon, a Twitter, a Facebook, a YouTube, valamint a Flickr oldalán van jelen, hogy mentse a menthetőt, és megóvja maradék hírnevét. A Facebookon részletekbe menő információkkal szolgál a katasztrófa következményeiről, bár sokan ezt elhibázott lépésnek tartják. Az oldalnak mindazonáltal 60 ezer tagja van. Az internetes társadalom azonban sokkal inkább a vállalattal szemben, semmint mellette foglal állást. A Twitter oldalán 10 hírfolyam is foglalkozik a BP-vel, a követők száma 203 ezer. A Flickr háza táján egy oldal támadja a vállalatot, míg a Facebookon 51. A Facebook felhasználóinak egy csoportja szerint a BP végzett a tengeri szivacs Spongyabob Kockanadrággal, Bikinifenék hősével, a világ egyik leghíresebb rajzfilmfigurájával. Az összesítés tehát egyértelmű: 60 ezren a BP mellett, több mint 400 ezren ellene.

Ajánlott tartalom

Áder János: fel kell készíteni a gyerekeket arra, ha a digitális univerzum sötét oldalával találkoznak

A pénzügyi és fogyasztói tudatosságra nevelés, a biztonságos internethasználat, valamint a fenntarthatóság fontosságáról beszélgetett vendégével Áder János.