Az elmúlt évszázad és a napjainkban használt legelterjedtebb fosszilis üzemanyag – a benzin – mellett, a környezetet jóval kisebb mértékben terhelő más alternatív fosszilis üzemanyagok is megoldást jelenthetnek környezetvédelmi problémáink megoldásában.

A CNG és az LPG, mint alternatív üzemanyag

Az elmúlt évszázad és a napjainkban használt legelterjedtebb fosszilis üzemanyag – a benzin – mellett, a környezetet jóval kisebb mértékben terhelő más alternatív fosszilis üzemanyagok is megoldást jelenthetnek környezetvédelmi problémáink megoldásában.

A motor-hajtóanyagként használt CNG (Compressed Natural Gas) gáz, mely minőségét tekintve azonos a háztartásban használt földgázéval. A 250 bár nyomásra sűrített gázt a töltőállomásokon nagynyomású kompresszorok segítségével állítják elő, és ezt a gázt, tankolják a járművekbe. Az autó alatt elhelyezkedő nagynyomású gáztartályokban mintegy 15-20 kg gáz tárolható, mely 300-380 km út megtételéhez biztosít üzemanyagot. Káros anyag kibocsátásuk (CO) a hagyományos üzemanyagokéhoz képest 60-90 százalékkal kevesebb. Árát tekintve nem sokkal drágábbak, mint a benzines „társaik”, gyakorlatilag a dízel autók árával megegyező áron kínálják őket. A technológia hazánkban az 1980-asévekben kezdett kialakulni, azonban ehhez szükséges lenne hazánkban is megalkotni a megfelelő jogszabályi hátteret.

Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) amely olyan cseppfolyós gáz, amely a bányászott nyers földgáz és a nyersolaj finomítása során keletkezik. Az autógáz  közel azonos összetételű a háztartási PB-gázzal. Az üzemanyag kutak részére a cseppfolyós alacsony nyomású gázt tartályautókban szállítják, és a töltőállomás tartályaiban tárolják a kimérés helyszínén. Optimális esetben akár 50%-os üzemanyagköltség-megtakarítást is el lehet érni. Az LPG használata Magyarországon (legálisan) a 90-es évek közepétől kezdett igazán elterjedni. Használata során némi többletfogyasztás és teljesítményveszteség tapasztalható, azonban a tökéletesebb égés miatt a nyomatékleadás egyenletesebb. Mivel az LPG ára olcsóbb, mint a benzin, a többletfogyasztás ára már kb. 30000 km után, megtérülhet.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.