A Coca-cola és a Nestlé is vállalta, hogy csökkenti a műanyagszemetét

A világ legnagyobb élelmiszeripari és vegyipari cégei, például a Coca-Cola, a Pepsi, a Procter and Gamble, az Unilever és a Nestlé is beszállt a környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet, a WRAP kezdeményezésébe, aminek az a célja, hogy a cégek jelentősen csökkentsék a műanyaghulladék-kibocsátásukat – írja a Sky News.

A cégek vállalják, hogy 2025-re a műanyag csomagolásaik 100 százalékát újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá teszik, 70 százalékát már újrahasznosított anyagokból készítik el, valamint hogy minden szükségtelen csomagolástól megszabadítják a termékeiket. A kezdeményezésben részt vevők közül az egyik legnagyobb cég a Procter & Gamble, ami többek között a Head & Shoulders, és a Pampers termékeinek forgalmazója. A cég az elmúlt években már tett erőfeszítéseket azért, hogy a csomagolásaik nagyobb részben készüljenek újrahasznosítható anyagokból. Ugyanakkor a cég közölte, hogy nincs egyszerű dolguk a fejlesztőknek, ugyanis úgy kell növelniük az ilyen anyagok arányát a termékeikben, hogy az ne menjen a minőség rovására. A megállapodást azzal kritizálták, hogy nem csak arra lenne szükség, hogy újrahasznosíthatóak legyenek a csomagolások, hanem a konkrét kibocsátási mennyiséget is korlátozni kéne, írja az index.hu. 

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.