A Daihatsu legújabb modellje tökéletes azoknak a városlakóknak, akik rugalmas, terhelhető terepjáróra vágynak, de nem ragaszkodnak a négykerék-meghajtáshoz és még a környezetvédelmet is szem előtt tartják.
A Basket-nek négy ülése van, a teteje és a hátsó ülései is levehetőek.
A Land Roverek átlagos tömege 2740 kilogramm, ami több, mint három és félszer nagyobb a Daihatsu Basket 700 kilogrammos súlyánál. A kis súly és a három hengeres, 600 cc-s motornak köszönhetően fogyasztása csak 70,6 mérföld/gallon.
A Környezetvédelmi Közlekedési Egyesület (ETA) szóvivője kijelentette: „Egy olyan autó, mint a Basket, praktikus és környezetbarát választás azok számára, akik terepjáróval közlekednek a városban.”
A legtöbb autóval szemben a könnyű járművek után, mint például a Daihatsu Basket után is alacsonyabb útadót és biztosítást kell fizetni.
Senki sem tudja biztosan, melyik kialakulóban lévő üzemanyag-technológia érvényesül majd leginkább a jövőben, de míg a Nissan új autója teljesen elektromos, a Toyota benzines-elektromos hibrid technológiájával tarol, a japán Daihatsu legújabb koncepciójában az üzemanyag-takarékosság jegyében a kicsi és hatékony belső égésű motor kapta a főszerepet.