A lap szerint nem csak a kifogásolt VW-dízelek kibocsátása tér el az előírásoktól, valós körülmények között mérve a korszerű dízelautóbuszok is elbukhatnak a teszten. Az MKGE vezetője elmondta, hogy idővel a dízeltechnológia teljes felülvizsgálatára kerülhet sor. Felhívta a figyelmet egy, a közelmúltban elvégzett tesztre, amelyben két nagyságrenddel magasabb nitrogén-oxid kibocsátást mértek jó állapotú, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral ellátott autóbuszoknál, mint ami az előírásokban szerepel.
Mint mondta, a legkorszerűbb dízeltechnológia is csak ideális körülmények között képes teljesíteni a kibocsátási előírásokat. A városi buszközlekedésnél a sok megállás, fékezés és gyorsítás nem teszi lehetővé, hogy a katalizátor megfelelő hőfokot érjen el, ezért idővel működésképtelenné válhat.
A teljes cikk itt olvasható.