A hibrid autó a menő

Az Észak-amerikai Nemzetközi Autószalon január 14-én nyílik meg a nyilvánosság előtt a Michigan állambeli Detroitban.

Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója vasárnap arról beszélt, hogy a német autóipari konszern, Európa legnagyobb autógyártója csaknem 8,22 millió gépjárművet értékesített 2011-ben. Az üzletember tájékoztatása szerint a Volkswagen, Audi és Skoda márkaneveket is gyártó társaság mintegy 8,16 millió autót adott el tavaly, ami 14 százalékkal több az előző évi 7,14 milliós értékesítési számánál. A csoport ezen kívül 59 ezer Scania tehergépjárművet is eladott. A Volkswagen AG 2018-ra évi 10 millióra kívánja bővíteni évi eladásait, amivel megelőzné a General Motors és a Toyota Motor Corp autógyártókat, s a világ legnagyobb autóipari vállalatává nőne. A társaság értékesítésének bővülése elsősorban a lendületes fejlődő piacoknak, illetve a fejlett amerikai piacnak volt köszönhető. Winterkorn a detroiti autószalonon újságíróknak megerősítette, hogy továbbra is tervezik a Porsche Automobile Holdinggal való összeolvadást. A két társaság korábban 2011 végéig szerette volna lezárni az ügyletet, ám több amerikai és németországi bírósági eljárás miatt elhalasztották a végső döntést.
Rekordeladás a BMW-nél
A BMW csoport tavaly több autót adott el mint bármelyik más évben, a konszernhez tartozó összes márka, a BMW, a Mini és a Rolls-Royce eladásai az előző évihez képest 14,2 százalékkal 1,67 millióra emelkedtek – közölte hétfőn a BMW Münchenben a Detroiti Autószalon alkalmából. “2011 kiváló éve volt a BMW csoportnak. Messze túlteljesítettük 1,6 milliós éves eladási tervünket” – idézi a BMW Group közleménye Ian Robertson értékesítési igazgatót. A BMW már novemberben elérte az eddigi rekordév, 2007 eladási számát. A BMW megerősítette vezető szerepét a prémium szegmensben az Audi és a Mercedes előtt és ezt a közlemény szerint meg is kívánja őrizni. “Minden kontinensen kiegyensúlyozott növekedésre törekszünk és a prémium szegmensben 2012-ben is a legsikeresebbek szeretnénk maradni” – mondta Robertson. A BMW nagy reményeket fektet a BMW 3-as szériájának februárban piacra kerülő új generációjába.A BMW csoport tavaly a legnagyobb növekedést az ázsiai piacon érte el, ahol 31 százalékkal több autót adott el mint 2010-ben, összesen 373.613-at. Legnagyobb piacán, Európában a BMW csoport 857.792 autót adott el, 8,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A konszern mind a három márkája eladási rekordot ért el. A BMW márka eladásai 13 százalékkal 1,38 millióra, a Mini eladásai 22 százalékkal 282.060-ra, a Rolls-Royce értékesítései pedig 30 százalékkal 3.538-ra emelkedtek. A Rolls-Royce eddigi rekordéve az 1978-as volt.

Detroit auto show

A Hyundai Elantra az Év autója Észak-Amerikában

A díjat a Ford Focus és a Volkswagen Passat előtt nyerte el a jármű- jelentették be a Detroiti Autószalon első szakmai napján hétfőn. A díjat ötven autóipari szakújságíró szavazatai alapján ítélték oda.

Szorosabb együttműködés a Daimler és a Nissan között
Egy közös amerikai motorgyár építésével vonja szorosabbra együttműködését a Daimler és a Nissan-Renault szövetség – közölte a Daimler vasárnap, a Detroiti Autószalon hétfői megnyitása előtt. 2014-től a Nissan Tennessee-i gyárában négyhengeres Mercedes benzinmotorokat gyárt majd Mercedes modellek, valamint a Nissan luxus modellje, az Infiniti számára. A Daimler és a Nissan-Renault szövetség 2010-ben lépet részvény kereszttulajdonlásos együttműködésre, melynek keretében a Nissan-Renault 3,1 százalékos Daimler részesedésre, a Daimler pedig 3,1 százalékos Nissan és 3,1 százalékos Renault részesedésre tett szert. Az együttműködés hajtáslánc elemek kölcsönös szállítására és elektromos autó technológiai fejlesztésekre terjedt ki.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.