A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

A Honda visszakanyarodik a hibridekhez

A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

Egészen a közelmúltig a Honda úgy gondolta, hogy a hibrid rendszer egy rövid ideig tartó „technológiai híd” lesz a jövő megoldásaihoz. Ám a változás lassabb, mint azt gondolták, így új stratégiát építenek fel.
A SAE 2009 World Congress keretei között jelentette be Kenji Nakano, a Honda vezető mérnöke, hogy megváltoztatták álláspontjukat, és a tervezettnél hosszabb ideig és intenzívebb ütemben foglalkoznak a hibrid technológiával.

„A hibrid rendszer sokkal tovább maradt felszínen, mint azt előre gondoltuk. 2-szer vagy akár 3-szor hosszabb időbe is telhet, amíg a hidrogéncellás és elektromos autók átveszik a helyét. Ez a technológia is alkalmazza az üzemanyagcella, az akkumulátor és, természetesen, a plug-in megoldásait, így, ahelyett, hogy rövid híd lenne a jövő járművei felé, úgy látszik, tartós és népszerű megoldás marad. Úgy hisszük, hogy az IMA rendszerünk már megfelelően működik, különösen a kompakt autóknál, és továbbra is mindent megteszünk a hibrid rendszer fejlesztéséért.”

A Honda bővíti kínálatát, a mild, a strong, a plug-in hibridek és az elektromos személygépkocsik modelljei is egyre több konstrukcióban fognak megjelenni.

Ajánlott tartalom

MEKH: 2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.