A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

A Honda visszakanyarodik a hibridekhez

A gyártó a hibrid gépjárművek úttörője volt, az eredeti, nem a teljesen átalakított Insight 120 mérföld/gallonos mutatójával még ma is heves érdeklődésre tarthatna számot; ha még gyártanák.

Egészen a közelmúltig a Honda úgy gondolta, hogy a hibrid rendszer egy rövid ideig tartó „technológiai híd” lesz a jövő megoldásaihoz. Ám a változás lassabb, mint azt gondolták, így új stratégiát építenek fel.
A SAE 2009 World Congress keretei között jelentette be Kenji Nakano, a Honda vezető mérnöke, hogy megváltoztatták álláspontjukat, és a tervezettnél hosszabb ideig és intenzívebb ütemben foglalkoznak a hibrid technológiával.

„A hibrid rendszer sokkal tovább maradt felszínen, mint azt előre gondoltuk. 2-szer vagy akár 3-szor hosszabb időbe is telhet, amíg a hidrogéncellás és elektromos autók átveszik a helyét. Ez a technológia is alkalmazza az üzemanyagcella, az akkumulátor és, természetesen, a plug-in megoldásait, így, ahelyett, hogy rövid híd lenne a jövő járművei felé, úgy látszik, tartós és népszerű megoldás marad. Úgy hisszük, hogy az IMA rendszerünk már megfelelően működik, különösen a kompakt autóknál, és továbbra is mindent megteszünk a hibrid rendszer fejlesztéséért.”

A Honda bővíti kínálatát, a mild, a strong, a plug-in hibridek és az elektromos személygépkocsik modelljei is egyre több konstrukcióban fognak megjelenni.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.