A legtisztább motor: levegő hajtja

Manapság az elektromos motorkerékpárokat tekintik a jövő zálogának, pedig létezik egy mellőzött alternatíva: a sűrített levegős hajtás.

Ezzel kísérletezik az ausztrál Dean Benstead, az RMIT Industrial Design hallgatója: már működő prototípust is készített egy Yamaha WR240F alapjaira írja a totalbike.hu. A O2 Pursuit fantázianevű szerkezetet az Enginair DiPietro nevű cég légmotorja hajtja, amely elég érdekes szerzet: egy bolygódugattyú külső palástját osztják hat szeletre, és az így keletkező tágulási terekbe eresztik a sűrített levegőt. A kísérleti motor állítólag jól működik, a könnyű, egyszemélyes motorkerékpárral eddig 100 km/h-s sebességet értek el. Ugyanezzel a motorral az RMIT egy másik prototípust is épített, a Green Speed Airt, amely könnyű gyorsasági motorra emlékeztet. A levegőhajtású motor egyelőre kísérleti stádiumban van, és a prototípusokkal is inkább csak azt próbálgatják, hogy milyen sebesség és hatótávolság érhető el ezzel a megoldással, de már most sokkal ígéretesebbnek tűnik, mint a villamos hajtás, hiszen ahhoz mérten fillérekből valósítható meg.

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.