A magyar vásárlók előnyben részesítik a környezetbarát termékeket egy felmérés szerint

A magyar vásárlók többsége előnyben részesíti a környezetbarát termékeket, főképp a fiataloknál fontos szempont a fenntarthatóság – közölte a Reacty Digital Kft. az MTI-vel.

A kereskedelmi szolgáltató felmérése alapján a megkérdezettek 56 százaléka hajlandó a tartósabb terméket választani akkor is, ha drágább. Csaknem ugyanennyi, 54 százalék mondta, hogy az élet minden területén törekszik a környezettudatosságra. Hozzátették ugyanakkor, hogy mindössze 12 százalék mond le a vásárlásról, ha nem tartja a kiszemelt árut környezetbarátnak. A 30 év alatti felnőttek körében valamivel magasabb, 22 százalék az arányuk. Visszatartó erő lehet, ha nincs elég információjuk a termékről, vagy túl messziről érkezne – írták. Az adatok alapján úgy vélik, hogy az internetes áruházaknak is figyelembe kell venniük a fiatalok elvárását. Javasolják többek között a környezettudatos csomagolást és szállítást, de azt is, hogy ezt a felületeiken is hirdessék, mert a vásárlók többsége értékelni fogja. A Reacty Digital Kft. felmérése 500 felnőtt bevonásával készült 2021. augusztus 23. és szeptember 14. között. A vizsgálat nem, életkor és régió szerint reprezentatív.

Ajánlott tartalom

Szigorítottak az állatvédelmi szabályokon

Súlyosabban büntetik a jövőben az állatok megmérgezését, szigorúbban lépnek fel a szaporítók ellen, és az állatviadalokon való részvétel is bűncselekménynek számít, miután az Országgyűlés kedden elfogadta a fideszes képviselők által benyújtott, az állatok védelme érdekében szükséges egyes büntetőjogi tárgyú törvények módosítását.