A Peugeot legújabb konstrukciói

A következő hónapban esedékes Frankfurt Motor Show mozgalmas lesz a francia gyártó számára, hiszen három új modellt is bemutat, kettőt megspékelve Hybrid4 technológiájával.

Az 5008 mikrobusznak és az RCZ sportkupénak is ez lesz az első nyilvános szereplése, mellettük még a 3008 hibrid verziója tűnik fel. A gyártó hibridtechnológiáját az RCZ modellel is megvalósították, ez szintén szerepelni fog Frankfurtban.
A Hybrid4 egy párhuzamos hibridrendszer, az első kerekek meghajtásáért egy hagyományos belső égésű motor felel, míg a villanymotor a járművek hátsó részében kap helyet és a hátsó tengely meghajtásáért felel. A rendszer tehát összkerék meghajtást biztosít. Kiválasztható a leginkább megfelelő üzemmód, a dízelüzemű, elektromos vagy kevert közül. A 3008-as ily módon 99 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátást ért el, míg az RCZ 95 gramm/kilométert.

A 3008 HYBrid4 bevezetését 2011 elején tervezik, és remek versenypozíciót remélnek a különleges dízel-hibrid rendszernek köszönhetően, főleg Európában, ahol a dízelek sokkal népszerűbbek. Az RCZ hibridrendszerrel támogatott konstrukciójának kereskedelmi forgalomba hozataláról még nincsenek határozott elképzelések, benzinüzemű verziója jövő tavasztól lesz elérhető. Talán a frankfurti Motor Show után minderről pontosabb információt nyújt a gyártó.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.